Příručka marketéra: Jak na SEO na YouTube? Odpovídá samotný Vyhledávač

SEO je v kancelářích u firem, jenž se snaží vytvářet atraktivní webový obsah, velmi frekventovaným slovem. O co vlastně jde, pro koho je to dobré a jak na SEO na YouTube? Agentura LCG New Media si řekla „Dost tápání!“ a zeptala se na své palčivé otázky u samého zdroje – tedy u vyhledávače. A jak vše dopadlo a co vyhledávač prozradil? Přečtěte si, co je zač a proč s ním komunikovat právě přes SEO na YouTube!  

Seznamte se, já jsem Vyhledávač

„Ahoj! Už mě fakt nebavilo pořád být předmětem vyhledávání, diskusí a komentářů, jak nejlíp na mě, jak vás a vaše stránky můžu zobrazovat co nejvýš a tak. Proto jsem se rozhodl veřejně vystoupit a představím se, kdo jsem. Chci vám taky vysvětlit, jak co chápu a jak se mnou pracovat.

Ano! Jsem to já! Váš Vyhledávač neboli Search Engine. Už jste o mně určitě slyšeli i o tzv. SEO, které je návodem, jak si mě naklonit na svou stranu.

 Nejdřív začneme jednoduchou radou: Mluvte na mě krátce, stručně, pravdivě a poutavě. Vždycky si pro komunikaci se mnou vyberte klíčové slovo. To musíte často opakovat, abych si byl jistý, o čem píšete. Neopakujte ho ale zas příliš, protože mě unudíte k smrti a pofrčíte na druhou stránku.

Proč jsme ale dneska tady? Chci vám povědět, jak se mnou fungovat na YouTube, protože to vám hoši a dámy ne vždycky úplně jde. Takže učte se přímo od zdroje!“

Jak optimalizovat metadata videa na YouTube

„U vašich videí potřebuju rozumět základním 4 věcem, a to titulku, jakože názvu videa, popisku, tagům a náhledovému obrázku. To všechno pro mě pište poutavě, chytlavě, jednoduše a stručně. Nezapomeňte ale i na ostatní lidi. Jejich názor mě totiž hodně ovlivňuje při zobrazování. Než mě oslovíte, vymyslete si 1 klíčové slovo nebo kombinaci 2-3 slov. Ale moc je mezi sebou neprohazujte. Akorát mě tím zmatete a na to já nemám čas. Takže vás s klidem pošlu na druhou stránku, a to jen když se dobře vyspím.“

Titulek

„Udělejte mi, prosím, tu radost a piště název jednoduchý, který bude popisovat, co ve videu reálně je. A vcucněte ho do 70ti znaků. Cokoli se vám tam nevejde, fakt nikoho nezajímá. Stejně se to ukáže jenom jako 3 tečky. A na ty nikdo nekliká.

Jo a ještě pokud publikujete video svojí firmy/společnosti/značky/kanálu, dejte to taky do titulku. Já se líp zorientuju, když si vás někdo bude zkoušet vyhledat zvlášť.“

Popisek

„Takže tady klasika, zase mi sem vložte domluvenou šifru – klíčové slovo, které jste použili v titulku. Všechno, co si tam chcete vykecat, se musí vejít do cca 3 řádků, ze zbytku se stanou tři tečky. Taky tam srdceryvně vyjádřete, proč by se na video měli lidé podívat, a co je obsahem videa. Nejlíp funguje, když tam dáte „změní vám to život, zhubnete už navždycky, odedneška už žádný den nebude jako ten dnešní“ a další pohádky. Jolanda a její věštby by vám mohly dobře posloužit jako inspirace.

Samo sebou, že nejdůležitější informace pište nahoru. Přidejte taky, proč by vás lidé měli subsribnout a zkrátka je kolektivně vyzvěte k čemukoli…třeba ke stávce, nepoužívání brček a plastových pytlíků atd.  Ideálně tak, aby začali sledovat vaše webovky anebo se stali vašimi stalkery na sociálních sítích.“

Tags

„Díky, že jste si vymysleli klíčové slovo, a to používáte u vašeho videa, ale náhoda je blbec. Kdyby se třeba někdo ptal na něco víc, jakože na další variace tohohle klíčového slova, radši mi pod video naházejte ještě tagy. Používám to jako tahák, abych se vždycky ujistil, že ukazuju, co mám.

A víte co? Dávejte mi tam rovnou 10-20 tagů a oddělte mi je pro jistotu čárkami. Buďte tak hodní. Nemusím se doufám, opakovat s tím, že tagy musí být pravdivé a relevantní. Když nebudou, tak bude mazec. Na první stránce se objevíte s takovou pravděpodobností, jako že zničíte Internet, když napíšete Google do Googlu. 

A abych nezapomněl, nejsem vševěd ani Brad Pitt ani jinej hrdina, abych znal všechny jazyky a všechna slova všech zemí. Radši mi video vždycky zařaďte podle téma nebo kategorie. Budete fakt kámoši, když mi s tímhle pomůžete.“

Náhledová fotka

„Takže tady to je fakt perlička. Pamatujte si lidi, že náhledová fotka by měla vystihovat hlavní obsah videa. Vyberte proto vždycky atraktivní a poutavou fotku anebo záběr z videa. Parťák YouTube vám sám od sebe z dobré vůle nabídne 3 vybrané záběry. Když si nevyberete, tak ho nenaštvete a můžete si nahrát místo toho, co chcete. 

Možná se budete divit, ale já jsem úplně nejvíc romantická duše. Když to na mě jednou za čas přijde, nemůžu se udržet a sjíždím Hallmark romanťárny. Znáte Anne Hathaway? Démonická co? Nejvíc mě naštvete, když je v úvodním obrázku, ale ve finále se jí tenhle film VŮŮŮŮBEC netýká. No nenaštvalo by vás to?“

Kapiš to?

Doufám, že teď už si rozumíme a nebudete dál ze SEO na YouTube dělat takovou vědu a porozumíme si co nejvíc.

Diskuze k článku