Příručka marketéra: Jak jsme vytvořili kampaň, která sbírá jednu cenu za druhou

Znáte to, když se vám dostane do ruky pero, se kterým jde psaní jako po másle? Je velká pravděpodobnost, že zrovna při této příležitosti píšete perem Pilot – japonskou špičkou na poli psacích potřeb. My jsme s pery zahájili kampaň podporující produkt Pilot G-2 a oslovili jsme cílovou skupinu, se kterou značka doposud na českém trhu primárně nepracovala – a to vysokoškolské studenty.

Nejdříve proběhl důkladný průzkum cílové skupiny, ze kterého jsme zjistili důležité vzory chování současných vysokoškoláků, které označujeme jako mileniály. Tito lidé kladou důraz na individualitu a osobitost každého z nich, přikládají velkou důležitost vzdělání, ale rádi se baví; mají sociální cítění a potřebují mít hluboký vztah nejen k tomu, co v životě dělají, ale i k produktům, které si vybírají.

Na základě shromážděných dat jsme vymysleli kreativní koncept, který je základním kamenem kampaně. Vytvořili jsme speciální microsite se zábavným testem osobnosti, který po vyplnění dal každému studentovi tipy ke zlepšení studia na míru. Kromě toho měl každý student k dispozici také e-book “10 tipů pro hladké studium”.

Kladli jsme důraz na individualitu jednotlivých studentů, kteří se ztotožňovali s osobnostmi, které jim byly testem přiřazeny spolu s barevným mixem per Pilot G-2. Zjišťovat něco tímto způsobem je pro studenty zábava a díky tomu se výsledky testu virálně šířily na sociálních sítích.

Kampaň Zjisti, jaká jsi osobnost obdržela několik ocenění. V soutěži Fénix content marketing si zasloužila první místo v kategorii Sociální média. Porota kladně hodnotila zejména kvalitně zpracovaný kreativní koncept. Další soutěž, ve které kampaň vyhrála prvenství je Internet Effectiveness Awards a to v kategorii social media a kategorii spotřebního zboží a služeb B2C. Pilot G-2 tak zaujal nejen obsahem, jak tomu je u soutěže Fénix, ale i jasnými výsledky, které jsou naopak hlavním kritériem soutěže IEA.

Růst prodejů o 287 procent

Z reakcí na výsledky testu se nám potvrdilo, že obsah kampaně se samotným studentům opravdu líbil. Navrhli jsme efektivní kreativní koncept založený na silném insightu. To, že jsme se “trefili”, dokládá statistika. Test osobnosti zcela dokončilo 83 % uživatelů, kteří microsite navštívili z Instagramu. Z celkových návštěv všech kanálů test dokončilo 66 % uživatelů.

Díky tomu jsme posbírali přes 19 000 e-mailových adres, se kterými teď dále pracujeme a zasíláme jim pravidelně další tipy pro “hladké studium”. Kampaň měla významný vliv na růst prodejů produktu Pilot G-2, který se zvýšil o 287 % oproti minulému období.

“Dlouhodobě se nám ve Fragile daří vytvářet efektivní kreativní koncepty, které vždy vychází z výzkumu cílové skupiny. U kampaní na psací potřeby Pilot klademe důraz na propojení zábavy a edukace. Získaná ocenění nás velmi těší a potvrzují, že jdeme správným směrem.” komentuje úspěch Eliška Kmochová, Project Manager kampaně.

Základní info o kampani

Osoby, které se na realizaci projektu podílí: Jiří Hejl – Head Of Accounts, Eliška Kmochová – Project Manager, Daniel Seman – Art Director, Klára Stehlíková – Copywriter

Webová adresa projektu: pilot-g2.cz

Klient: Václav Čížek s. r. o.

Tvůrce/vývojář řešení: Fragile agency

Diskuze k článku