Příručka marketéra: GIF jako nepostradatelný pomocník brand marketingu

V posledních letech se v online světě rozmáhá zajímavý trend, který může propagaci brandu pozvednout na další úroveň. Zatímco v zahraničí tvoří GIFy běžnou součást marketingové komunikace, u nás zůstává jejich potenciál nenaplněn. V čem spočívá tajemství úspěšné kampaně?

GIFy a nálepky se v osobní komunikaci a na Facebooku v sekcích komentářů vyskytují už několik let a obzvlášť mladá generace je využívá na denní bázi. Znovu se s nimi ale roztrhl pytel v loňském roce, kdy Instagram spustil novou funkci spočívající v možnosti přidání GIFů a nálepek do tzv. příběhů. Uživatelé tak získali možnost prezentovat se ještě poutavěji, chytlavěji a snáze tak zaujmout publikum.

Zdaleka zde přitom nejde jen o pozornost vašich známých na Instagramu. Mnohem zajímavější potenciál GIFy skýtají pro firmy a jejich brand. Nálepky jsou skvělým pomocníkem v propagaci, protože přitahují mnohem více pozornosti než statický post. Právě kvůli smyčce se lidé zastaví a věnují příspěvku víc času než obyčejné fotce nebo statickému vizuálu.

Giphy: půl miliardy potenciálních zákazníků

Brandové GIFy se na Instagram nahrávají prostřednictvím webu Giphy.com, který slouží jako obrovská knihovna všeho pohyblivého. Skrze sociální sítě ji denně využívá na 500 milionů uživatelů a tedy i potenciálních zákazníků, kteří si mohou vybírat z více než 7 miliard GIFů a nálepek. To z Giphy dělá populárnější platformu, než je například Twitter. Jak mohou firmy toto publikum oslovit?

Aby vaše GIFy lidé našli přes vyhledávání třeba v příbězích na Instagramu, je nutné mít na Giphy firemní účet. Po jeho vytvoření a nahrání GIFů následuje ruční schvalovací proces. Trvalo proto víc než týden, než se nám podařilo do vyhledávání dostat. Co po jejich schválení následovalo?

Statisíce zhlédnutí bez jakékoliv propagace

Třicet tisíc zhlédnutí za tři dny bez jakékoliv propagace. Na základě tohoto úspěchu jsme se rozhodli vytvořit více obrandovaných nálepek. Ty však musely být atraktivní i pro lidi, kteří nás (Ackee) zatím neznají. Nakonec vznikly nálepky s univerzálními nápisy jako “New Post”, “That’s Cool”, motivy smajlíku nebo srdce, které za několik dní předběhly v počtu zhlédnutí všechny předchozí a jejich popularita i nadále stoupá.

Celkový počet zhlédnutí od nahrání prvních Ackee GIFů na Giphy 12. srpna 2019 se vyšplhal na číslo 3 900 000 a stále roste. K čemu je to dobré? Pokud máte firemní profil na Instagramu, vlastní sada animovaných nálepek vytvořená na míru danému brandu vám pomůže zvýšit povědomí o značce, přilákat více návštěvníků na váš profil a v neposlední řadě snáze oslovit zákazníka na mnohem osobnější rovině. A o jedinečnost zde jde především.

GIF je v současnosti nejlepší doplněk k získání a hlavně udržení pozornosti potenciálních zákazníků na sociálních sítích, což potvrzují globální hráči jako Adidas, Google nebo McDonald’s, ale i The Guardian nebo BBC, kteří tento nástroj rovněž využívají. Jak nicméně dokládá popularita GIFů od Ackee, i menší firma může dosáhnout velkého úspěchu s malými náklady.

Úvodní foto: Anna Meshcheryakova

Diskuze k článku