Na různých konferencích stále slyším zaklínadla jako content marketing, digitální marketing, sociální sítě… Většině marketérů je asi už jasné, že sofistikovanou službu neprodáte pomocí letáčku poslaného poštou, a to i přesto, že na něm máte 20 odrážek a 5 telefonních čísel včetně faxu. Dělat obsahový marketing se pak ale často zdrcne na to, že založíte blog a facebookový profil. Ono je toho ale daleko více. Je třeba provázat klasická média s novými, být srozumitelný a kreativní.
Postupně vám proto představím tři klasické nástroje, které se dají uchopit tak, že budou tvořit to nejlepší ve vaší digitální content marketingové strategii. Dnes začneme s časopisem.
Firemní časopis
Nic nového, že. Také jsme v KPMG jeden měli. Problém ale byl, že ho nikdo nečetl. A taky do něj nikdo nechtěl přispívat. Vzali jsme to z gruntu: nová koncepce, nový design, nový styl textů. A také nový název – jediná možnost, jak se definitivně odpojit od původního periodika.
Postavte časopis mimo brand
- Nikdo nechce číst něco, co zavání reklamou a firemní propagací. Marwick není podle brand manuálu, nenabízí a neprodává služby ani produkty. Naší ambicí je vybudovat samostatnou značku. Na druhou stranu jsme název firmy opatrně umístili do věty na titulce: „Pro klienty a příznivce KPMG Česká republika“. Opíráme se tak o atribut důvěryhodnosti. Marwick je pak to „M“ z KPMG, tedy jeden z otců zakladatelů a nositel ducha pokroku a inovací.
Vytvářejte původní obsah
- Studie, tipy, názory, rozhovory (nejen s KPMG lidmi). Ale pozor, je nutné mít původní obsah a naředit ho něčím nebusinessovým. My máme dvoustránku o kulturních akcích v evropských městech (cílovka cestuje) a bavíme se s majiteli zajímavých restaurací. Styl celého časáku je odlehčený, používáme ilustrace, infografiky, píšeme srozumitelně. A někdy si i děláme srandu z vážných věcí, třeba když píšeme o bankách:)
Udržujte skvělou databázi
- 1000 manažerů dostává tištěnou podobu, další tisícovce jde e-mailem ta elektronická. Když někomu řeknete, že Marwick dostává do ruky businessová elita, není těžké získat rozhovor třeba i od ředitele banky. Za elektronickou verzi chceme kontakt – rozšiřujeme si tak firemní databázi o potenciální klienty.
Pravidelně časopis propagujte
- Jeden můj bývalý šéf říkal „Always launch with impact“ (byl to Američan, proto to říkal anglicky). Vždy, když zavádím nový produkt nebo službu, dám do toho 70 % budgetu, který mám na celoroční podporu. S prvním číslem Marwicku jsme byli v televizi (vybrali jsme afinitní Golf Channel), měli jsme digiboard na Wilsonovce (kousek od našich kanceláří, ať si reklamu užijí i zaměstnanci) a s každým výtiskem posíláme hostesky k business centrům v Praze, Brně a Ostravě. Zkuste někde strčit někomu do ruky letáček s nabídkou vašich služeb. Pěkný časopis si vezme skoro každý.
- Videoupoutávku teď vytváříme ke každému číslu a promujeme různě online. Baví nás to a není to drahé. Navíc videocontent je, jak víme, hitem posledních 2 let a zřejmě už populární zůstane.
Marwick vydáváme každý druhý měsíc. Děláme si ho sami a nabízíme ho zdarma. Naši lidé ho berou ke klientům místo letáčků a brožurek. Hurá!:)
Prolistujte si aktuální číslo na micrositě Marwick a dejte nám vědět, jak se vám líbí.
Tolik k firemnímu časopisu. Příště si řekneme, jak vydat knihu!:)
Související články




Diskuze k článku