Příručka marketéra: Co sledovat v kampaních na Facebooku?

Pokud děláte Facebook reklamy poprvé, nebo jste již zkušený PPC specialista, rozhodně se bude hodit podívat na zoubek základním metrikám, které u facebookové reklamy a daných kampaní sledujeme. Facebook reklamu můžeme rozdělit do různých reklamních kampaní. V tomto článku se agentura LCG New Media podívala na 3 nejzákladnější kampaně.

1. Kampaně cílené na konverze – přiveď Facebooku co nejvíce objednávek / poptávek

Ať už máte e-shop, nebo webovou stránku nabízející různé služby – tak potřebujete prodávat, nebo získávat nové zákazníky. A k tomu je kromě návštěvnosti nejlepší kampaň cílená na konverze. Konverze máte u nákupů jasně definovány včetně mikro konverzí. Přidat do košíku, dokončený nákup…ale poté máte možnost nadefinovat i vlastní konverze a na ty poté cílit. Registrace zákazníka, vyplněný formulář na poptávku a další.

U kampaní na konverze sledujeme výsledky.

    • Konverze – výsledek, kvůli kterému to vše děláme.
    • Cena za konverzi – můžeme buď FB škrtit tím, že nastavíme maximální cenu, kterou jsme ochotni za konverzi nastavit, nebo nechat FB ať běží naplno. Do úplného začátku doporučuji neškrtit a nechat běžet a pořádně otestovat.
    • Četnost – pohybujeme se v rozumné míře, ať naše potencionální zákazníky neodradíme.
    • CTR a hodnocení kvality – kontrolujeme, jak na FB reklamu reagují naši fanoušci.

2. Kampaň cílená na návštěvnost – Facebook, chci co nejvíce návštěv na můj web

Nejrozšířenější kampaň, kterou používá nejvíce inzerentů. Zde jsou metriky jasné:

    • Cena za kliknutí na odkaz.
    • Počet kliknutí na odkaz – samozřejmě čím více, tím lépe.
    • CTR – chceme zde také co nejvyšší. Čím vyšší CTR – tím zajímavější reklama.
    • Četnost a hodnocení kvality.

3. Kampaň cílená na interakci s danými příspěvky

Znáte to všichni, kdo vlastníte a staráte se o jakoukoliv FB stránku. Máte několik tisíc fanoušků, ale jen malé procento z nich příspěvky vidí a říká se, že bude hůř. Příspěvky postupem času vidí méně a méně lidí a pokud minulý rok vidělo příspěvek 2.000 fanoušků, nyní to bude jen 1.000. Jsou samozřejmě posty, kde tato tvrzení neplatí, ale o tom jindy.

Zajímají nás tyto metriky:

    • Zájem o příspěvek – kolik je výsledků a kolik lidí interagovalo.
    • Cena za zájem o příspěvek – čím menší, tím samozřejmě lepší. U velmi dobrých kampaní můžete dosáhnout i 0,2-1,-Kč a u horších i 10-20,-Kč / zájem. Doporučuji testovat publika a nechat běžet pouze to, kde z daného rozpočtu dostanete maximum.
    • Reakce na příspěvek.

Pro lepší přehlednost přikládám názorný obrázek. Zeleně důležité metriky a červeně metriky, které nejsou důležité.

U této kampaně si také můžeme vyfiltrovat metriku, která je pouze pro příspěvky:

Osobně neberu za důležité ceny kliknutí na odkaz, i když na první pohled mohou být velmi vysoké. Jedná se o interakci, nikoliv přivedení návštěv. Pokud tedy nemáme příspěvek, kde chceme kliknutí, potom cílení na interakci nedává smysl.

Diskuze k článku