Příručka marketéra: Co by měl každý PPC specialista vědět o hledání klíčových slov

Najít správná klíčová slova je jako natrefit na zlatý důl. Když se vám podaří k nim dostat, můžete optimalizovat PPC reklamy a výrazně snížit průměrnou cenu za kliknutí. Za ušetřené peníze můžete přivést více lidí na svůj web a zvýšit tržby. Většina PPC a SEO specialistů k hledání klíčových slov používá obyčejný Google, případně Google Analytics nebo Google Keyword Planner. Tyto nástroje však mají své limity. K mnoha hledaným výrazům se dostanete jen těžko a navíc práce s nimi vyžaduje pokročilé znalosti. Existují však i jiné nástroje, které vám klíčová slova doslova naservírují na zlatém podnose.   

Když požádáte několik lidí, ať ve vyhledávači najdou iPhone, možná budete překvapení, jakými odlišnými způsoby lidé hledají ten stejný produkt. Zatímco jeden člověk zadá do vyhledávače výraz iPhone, druhý napíše iphone stříbrný 64GB, přičemž dalších pět lidí použije úplně jiné výrazy.

Proslulý odborník na digitální marketing Avinash Kaushik o tom ví své: „Lidé se dostali na můj web zadáním 26 tisíc různých klíčových slov a to přitom píšu jenom o jedné věci. Představte si, že máte opravdový byznys a prodáváte pět nebo deset věcí.“ Co vyplývá z jeho zkušenosti, o kterou se podělil na blogu Econsultancy? Cílem performance marketingu je najít všechny hledané výrazy, vyhodnotit ty nejrelevantnější a začít je používat v reklamách a na webu.

Kde ulovit klíčová slova

PPC a SEO specialisté k hledání klíčových slov zpravidla používají obyčejný Google. Vpisují do něj různá slova, čekají, jaké další slovní varianty jim nabídne, a potom zkoumají, jak používaná tato slova jsou. Když skončí jejich rešerše na Googlu, podívají se do Google Analytics, případně použijí Google Keyword Planner nebo Marketing Miner.

Na co však většina performance marketérů zapomíná, je vyhledávač na vlastní stránce. Věděli jste, že až třicet procent návštěvníků e-shopů ho využívá? Takový typ návštěvníků na vašem webu nebrouzdá jen tak zbůhdarma. Pravděpodobnost, že si u vás něco koupí, je dvakrát vyšší než u lidí, kteří vyhledávání vůbec nevyužijí. Díky datům z vyhledávání se můžete dozvědět více o chování vašich zákazníků (co hledají, kdy hledají, jak hledají a jaká slova používají) a tím přizpůsobit nabídku tak, aby jim co nejvíce vyhovovala.

Proč používat relevantní klíčová slova

Jakmile máte v ruce sáhodlouhý seznam slov, je načase vyhodnotit relevantní výrazy. Že se to vyplatí, vysvětluje Avinash Kaushik na blogu Econsultancy. Z výše zmíněných 26 tisíc klíčových slov bylo opravdu klíčových pouze 13, protože ty mu přivedly na web přes 5000 návštěvníků.

Čím přesnější výrazy použijete, tím nižší bude vaše průměrná cena kliknutí na reklamu. Nástroje jako Google Keyword Planner a Google Analytics vám sice pomůžou najít hodně slov, ale mají své limity. Nemusejí ukázat všechny hledané výrazy, případně vyžadují pokročilé znalosti, proto se vyplatí zapátrat po jiném nástroji.

Jak vylepšit marketing ve vyhledávačích pomocí dalších online nástrojů

Když lidé hledají nějaký produkt, stává se, že výraz napíšou nespisovně, s překlepy, slangově nebo ho opíšou mnoha slovy, takzvanými long tail keywords. Jedním z nástrojů, který si s tímto umí poradit, je Luigi’s Box. Umožňuje totiž vidět úplně všechny fráze, které lidé zadávají na stránce a navíc ukazuje produkty, které pomocí těchto slov zákazníci hledají.

Luigi’s Box umí obohatit produktové kampaně o nová slova, díky čemuž získáte náskok před konkurencí, která tyto slova nepoužívá, budete mít levnější kampaně a za ušetřené peníze můžete přivést více lidí na svůj web. Kromě toho je tento pomocník propojený s nástrojem Blue Winston, který automatizuje správu produktových kampaní ve vyhledávání.

Pokud spravujete e-shop, který má tisíce produktů, jistě víte, jak náročné je ohlídat všechny PPC reklamy. Občas se stane, že produkt už není na skladu, ale reklama stále běží, lidé na ni klikají a vy utrácíte peníze. Nástroj Blue Winston zajišťuje, že po vyprodání produktu se reklama vypne.

Investice do klíčových slov se vyplatí

Analýza klíčových slov je náročný proces, který stojí tisíce eur a trvá velice dlouho. Tisíce eur však můžete rychle získat zpět, když začnete používat v PPC kampaních ta správná klíčová slova. Vaše kampaně budou lépe zacílené, reklamy efektivnější a zákazníci spokojenější.

Diskuze k článku