Příručka marketéra: 7 rozdílů mezi Google Adwords a Sklik, o kterých možná nevíte

Na poli českého marketingu máme dva velmi silné PPC systémy – Google Adwords a Sklik. Vzhledem k tomu, že se jedná o dvě různé služby, existují mezi nimi rozdíly. Sepsala jsem jich 7. Některé možná znáte, jiné ne. Jaké to jsou?

1. Datum ukončení kampaně

U každé kampaně můžeme v obou systémech nastavit den, kdy se má kampaň automaticky zastavit. Máme-li kampaň, kterou chceme nechat běžet do konce roku, a datum ukončení nastavíme na 31.12., tak v Adwords kampaň poběží vč. tohoto dne, ale v Skliku již tento den kampaň nepoběží. Pro sklikovou kampaň tedy musíme nastavit datum ukončení na 1.1.

ukonceni

2. Modifikovaná volná shoda

Google Adwords zná čtyři shody klíčových slov – volná, volná modifikovaná, frázová a přesná. Sklik ale pracuje pouze se třemi – volná, frázová a přesná. Modifikovaná volná shoda z Adwords odpovídá volné shodě Skliku, ale ve svém zápisu nepoužívá „+“. Z toho vyplývá, že volná shoda, tak jak ji známe z Adwords, v Skliku neexistuje. Je potřeba si na to dát pozor zejména pokud importujete kampaně z Skliku do Adwords pomocí Adwords Editoru. Při opačném importu se o správný převod postará automaticky importní nástroj Skliku.

3. Ochranné známky

V rámci Google Adwords existuje spousta značek, které jsou chráněné a nelze je v inzerátech bez předchozího souhlasu použít (Adidas, iPhone, Eames atd.). V Skliku se ale s tímto problémem setkáváme málokdy, a proto toho využívejte. Dejte si tu práci a v Skliku používejte jinou verzi reklam vč. uvedení značky, která by byla v Adwords zamítnuta. Vaše sklikové reklamy tak budou relevantnější a získají lepší hodnocení kvality.

znamky

4. Odkazy na podstránky

Rozšíření reklamy o odkazy na podstránky existuje jak v Google Adwords, tak v Skliku. Google Adwords můžeme k rozšíření přidat také dvouřádkový popis o 2×35 znacích, který v Sklik neexistuje.

podstranka

5. Velikosti bannerů pro obsahovou síť

V Google Adwords stačí, když máme k dispozici bannery ve 3 rozměrech (728×90, 160×600, 300×250) a systém si tyto bannery umí upravit a používat i na reklamních plochách o jiných rozměrech.

Skliku bohužel tyto automatické úpravy rozměrů neumí a měli bychom pro něj tvořit bannery o všech rozměrech, které podporuje, abychom obsáhli co největší počet možných reklamních ploch. V současné době Sklik pracuje s 16 rozměry grafických reklam.

6. Dynamický retargeting

Dynamický retargeting funguje u obou systémů na zcela odlišném principu. Pro Google Adwords musíme upravit remarketingový kód a doplnit ho o dynamické proměnné, které určují, jaké produkty uživatel na webu navštívil. Pro Sklik není potřeba dělat změny v kódu, umí to totiž automaticky rozpoznat na základě URL adresy produktu. Aby to však fungovalo, je potřeba zajistit, aby URL adresy produktů ve feedu pro Zboží.cz odpovídaly reálným URL adresám na webu.

Dalším rozdílem je, že u Google Adwords si reklamy pro dynamický retargeting tvoříme sami. Rozhodujeme o designu, barvách a reklamním textu. U Skliku toto rovněž odpadá, systém si reklamy tvoří automaticky sám. Podmínkou je, aby firma měla existující účet na Firmy.cz s vloženým logem pro dynamický retargeting. Sklik toto logo pak využívá ve svých reklamách.

logo_retarget

7. Přiřazování konverzí

Sklik připisuje konverzi ke dni, kdy byla uskutečněna, zatímco Google Adwords ji připisuje ke dni prokliku, tedy zpětně. Proto často můžeme vidět rozdílný počet konverzí za předchozí měsíc, když se na dané období podíváme na začátku nového měsíce nebo v jeho polovině (počet konverzí bude pravděpodobně větší).

Napadají vás další rozdíly? Podělte se s nimi níže v diskuzi.

Diskuze k článku