Příručka marketéra: 11 strategií pro úspěšné kampaně B2B v PPC

Odvěkou výzvou digitálního marketingu (a především reklamy na vyhledávačích) je cílení na firemní zákazníky v situacích, kdy „koncáci“ hledají prakticky to stejné. Jediná férová odpověď je – těžko. Co kdybychom se ale na optimalizaci podívali trochu obráceně, tedy nehledali rovnou firemní zákazníky, ale co nejvíce odfiltrovali ty retailové?

1. Vyhraňte texty reklam

Z inzerátu psaného pro firemní zákazníky musí na první chvíli být patrné, komu je určen. Dopomoci si můžeme nejenom frázemi „pro firmy“ a tak podobně, ale i nejrůznějšími konkurenčními výhodami, které ocení především firmy. Například množstevní slevy, e-procurement, poskytnutí náhradního plnění a další.

2. Používejte hodně vylučující klíčová slova

Použití negativ pro vás může být klíčové. Je třeba odfiltrovat všechny „retailové“ vyhledávací dotazy. Mnohdy hodně pomůže vyloučit všechna města, ve kterých nemáte pobočku (plošně, ve frázové shodě). Vylučujte také slova jako designový, rustikální atp. V každém odvětví je to jiné, ale negativa hrají obrovskou roli.

3. Vyvarujte se co nejvíc shortailu

Při vytváření reklamy se (pokud je to možné) co nejvíce vyvarujte krátkých frází. Cílení na short tail by vás mohlo finančně potrápit a uživatel se mnohdy hodně učí během hledání. A pokud máte podchycené b2b fráze, je velká šance, že se k vám později prokliká.

4. RLSA

Ani v B2B kampaních nezapomínejte na RLSA a samozřejmě na remarketing obecně. RLSA nabývá na významu především u segmentů jako „Opuštěný košík“ nebo „Hodně klikali“. V B2B světě lze očekávat, že objednávka bude za násobně vyšší částky. Proto o uživatele, který již zboží vložil do košíku, opravdu nechceme přijít. Nabídky tak navyšujeme razantněji. Nezapomínejte také na to, že obecně u remarketingu v B2B platí, že nákupní cyklus je často o mnoho delší, proto tomu přizpůsobte trvání obecenstev.

5. Dokonalá klíčovka

Vzhledem k tomu, že „skutečných B2B“ slov je opravdu málo (těch co prodávají), je třeba mít dopředu perfektně propracovaný seznam klíčových slov, na který budete cílit. Je důležité znát klíčové vlastnosti produktů, které nabízíte. Například přepravky na maso musí mít prohlášení o shodě s kontaktem na potraviny, musí mít speciální označení atd. Nebo že se různým produktům říká rozličnými názvy (paleťák, paletový vozík, paletizační vozík, vozík na palety).

6. Maximálně využijte obchodních značek

Ať už podáváte pod vlastním brandem nebo zboží přeprodáváte, vždy dbejte na kvalitní brandovou kampaň na produkty. Uživatelé (i ti firemní) často srovnávají a hledají různé dodavatele. A mnohdy není rozhodující cena, ale konkurenční výhody a doprovodné služby, které jste svým potenciálním zákazníkům schopni doručit.

7. Pozor na obtížně měřitelné konverze

Firemní zákazníci velmi často nenakupují napřímo. Mnohdy chtějí právě již zmiňovanou množstevní slevu nebo nabídku prostě jen upravit trochu jinak. A tak sáhnout po jiném způsobu nákupu, kterému mnohdy předchází telefonát, email nebo jen zaslaná poptávka. To jsou všechno konverze, za kterými může stát právě reklama (ať už přímo nebo jen jako jeden z mnoha kanálů).

8. Sledujte svou konkurenci

A tím myšleno konkurenci ve vyhledávání. Pomocí statistik aukcí dokážete velmi dobře odhalit konkrétní konkurenty, kteří cílí na stejná klíčová slova jako vy. Sledujte jejich konkurenční výhody, styl komunikace, sortiment ale i jejich webovou propagaci.

9. Segmentujte si kampaně

Segmentujte své kampaně na 100% relevantní k B2B. U těch si můžete dovolit nastavit vysoký rozpočet a cenu za proklik. Ostatní kampaně s méně konkrétními klíčovými slovy nebo slovy, které se jasně kryjí s retailem, můžete nastavit na nižší cenu za proklik a chápat je jako podpůrné (u těchto kampaní vyhodnocujte striktně atribuci).

10. Sledujte výkon z různých zařízení

V současnosti je zcela běžné, že objednávky z mobilů tvoří velkou část celkového objemu tržeb u e-shopů. V B2B prostředí tomu však může být úplně jinak. Můžeme přepokládat, že více objednávek přijde pravděpodobně z desktopu a můžeme tak reagovat na úpravu ceny za proklik pro mobilní zařízení (nebo naopak).

11. Časový rozvrh reklam

Pokud máte dostatek dat (ideálně za poslední rok a více), můžete si dovolit navyšovat bidy dle hodiny a dne v týdnu. Málo kdo objednává „pracovní“ věci nebo služby z domova, ale spíše právě z pracovního počítače. A pracovní doba má svou jasnou periodu, dle ní můžeme upravit ceny za proklik. Podobně je také mnohdy dobré inzerci vypnout o víkendech nebo svátcích.

Diskuze k článku