Potvrzeno: Aktivní fanoušci od vás víc nakoupí

Pěstování vztahu s fanoušky rozhodně vyhozenými penězi není. Nedávná studie od YettiData a Collective Bias dokládá, že fanoušci z Facebooku jsou vašimi nejlepšími zákazníky, kteří nakupují častěji a za více peněz než ostatní nakupující.

customers vs fans

Studie se zaměřila na maloobchodní prodej potravin a zkoumala chování fanoušků a nefanoušků po dobu čtyř let. Obchod, který byl během studie zkoumán, měl na Facebooku asi 150 tisíc fanoušků.

Fanoušci nakupují tím víc, čím jsou aktivnější

Jakých dosáhla studie výsledků? Tak především, fanoušci rozhodně hrají roli. Nezávisle na své aktivitě nakupovali v průměru o 35 procent více položek než ostatní zákazníci a utratili za ně skoro o polovinu více peněz.

Klíčová ale i přesto byla právě aktivita fanoušků na stránce. Ti, kdo na stránce byli aktivní (počítáno jako alespoň deset příspěvků či komentářů), nakoupili za celý rok o 95 procent více zboží, s celkovým rozdílem v souhrnné ceně nakupů převyšujícím ročně tisíc dolarů. Tito fanoušci nakupovali více produktů, ale také do obchodu častěji zavítali.

Obecně se pak ukázalo, že čím aktivnější fanoušci byli, tím více utráceli. To znamená, že čím větší byl engagement uživatele na stránce na Facebooku, tím více peněz nechal v obchodě při svých návštěvách.

average revenue per post

Skvělý nástroj pro udržení zákazníků

Rozhodující povahu engagementu fanoušků studie celkově podtrhuje. Jako jeden z pilířů úspěchu vyzdvihuje odpovědi stránky na všechny typy podnětů od uživatelů. Správci stránky (kterými byli sami výzkumníci) odpovídali na uživatelské dotazy a řešili problémy zákazníků, zároveň ale také nezapomínali reagovat na chválu a pozitivní ohlasy od fanoušků.

Důležité je ovšem zmínit, že studie se zaměřila specificky na stávající fanoušky a zákazníky, jejich engagement a udržení. Správci stránky naopak příliš nepoužívali nástroje na získávání nových fanoušků v podobě kupónů či slev. Výpovědní hodnotu studie je tedy třeba vnímat v tomto kontextu. Prokázala, že Facebook je skvělý nástroj na rozvíjení vztahů se stávajícími zákazníky a podporu prodeje existujícím fanouškům.

Zda a jak vhodným nástrojem je největší sociální síť pro získávání nových zákazníků ale z jejích závěrů dovozovat nelze. Celou studii si za poskytnutí kontaktních údajů můžete stáhnout zde.

Diskuze k článku