Nelidské podmínky v Amazonu: PR oddělení strhlo nevhodným tweetem lavinu důkazů

Amazon zkouší novou taktiku ve svém nekonečném PR boji proti příběhům o svých nelidských a vykořisťujících pracovních podmínkách: otevřené popírání. Moc to zatím nefunguje.

Když Amazon reagoval na tweet Marka Pocana, který si stěžoval na taktiku firmy při potlačování odborů a na skutečnost, že někteří její zaměstnanci jsou nuceni „močit do lahví od vody, oficiální účet Amazonu na Twitteru odpověděl: „Vy té věci s močením do lahví moc nevěříte, že? Kdyby to byla pravda, nikdo by pro nás nepracoval.“

Lidé však těmto příběhům věří, a to z velmi jednoduchého důvodu: existuje mnoho svědectví o tom, že se tak stalo a pořád děje, což zdokumentovali zaměstnanci a novináři po celém světě.

Poté, co Amazon vypustil svůj neuvážený tweet, se reportéři, kteří se zabývají pracovními praktikami firmy, vytasili s důkazy. Mezi ně patřil i anglický novinář James Bloodworth, jehož kniha Hired: Six Months Undercover in Low-Wage Britain z roku 2018 dokumentuje jeho zkušenosti s bídně placenou prací pro firmy včetně Amazonu:

V knize Bloodworth uvádí, jak jsou pracovníci Amazonu nuceni čůrat do lahví, aby ušetřili čas při plnění cílů společnosti, ale není zdaleka jediný, kdo přesně tento příklad špatných pracovních podmínek zdokumentoval.

Tady je Will Evans z The Center of Investigative Reporting:

A Lauren Kaori Gurley z Motherboardu:

A další Ken Bensinger z BuzzFeed News:

The Intercept přidal další důkazy proti Amazonu, když ve zveřejnil zprávu, která podrobně popisuje nejen další případy, kdy řidiči močí do lahví, ale také se uchylují ke kálení do pytlů. A nejzávažnější odhalení je, že Amazon o tom ví, protože začal kárat zaměstnance za to, že láhve a tašky zůstaly uvnitř doručovacích vozů Amazonu:

„V poslední době jsme zaznamenali nárůst všech druhů nehygienických odpadků, které byly ponechány uvnitř pytlů: použité masky, rukavice, láhve s močí,“ stojí v e-mailu manažera logistiky Amazonu, který serveru The Intercept poskytl zaměstnanec z pittsburské oblasti. „Skenováním QR kódu na pytli můžeme snadno identifikovat zaměstnance, který měl pytel v držení jako poslední. Takové chování je nepřijatelné a bude mít za následek zvýšení stupně 1. Sdělte tuto zprávu svým řidičům. Vím, že se to může zdát samozřejmé, nebo jako něco, co byste neměli trénovat, ale buďte, prosím, při předávání zprávy jednoznační, řidiči NEMůžou kadit, nebo nechávat láhve s močí v pytlích.“

Manažer si v e-mailu rovněž stěžuje, že se jednalo o „třetí případ za poslední dva měsíce“, a snaží se vyjádřit určité sympatie ohledně situace, kdy mají doručovatelé potíže najít záchody „zejména během covidu“. The Intercept však dále cituje další bývalé zaměstnance skladu a rozvozu Amazonu, kteří tvrdí, že i když se vedení dozvědělo o těchto incidentech, balíčkové kvóty a další metriky na pracovišti nepolevily a v mnoha případech se postupem času jen zvyšovaly.

Ačkoliv se Amazon snaží vyvrátit historky o „čůrání do lahví“, které se staly zkratkou pro špatné pracovní podmínky firmy, jsou jen špičkou ledovce.

K dalším důkazům patří vysoká míra úrazů ve skladech Amazonu (7,7 vážných zranění na 100 zaměstnanců); zaměstnanci umírající na covid-19 po stížnostech, že firma nedělala dost pro zmírnění rizik pro šíření virurozsáhlé čistky odborářů; nesmyslné cíle, které předpokládají, že lidé fungují jako roboti; a hrůzné historky jako příběh pracovníka Amazonu, kterého postihl infarkt a který, jak uvedli jeho kolegové, zůstal 20 minut ležet na zemi, než se dočkal ošetření.

Amazon tento poslední příběh samozřejmě popřel s tím, že na mužův kolaps reagoval „během několika minut“. Amazon však prokázal ochotu ohýbat realitu podle sebe. A pokud firma apeluje na své zaměstnance, aby přestali čůrat do lahví navzdory mnoha tvrzením o opaku, je těžké hodnotit, kde je vlastně pravda

Zdroj: TheVerge.com

Total
1
Shares
Další články