Marketingové přežitky aneb čemu se vyhnout, abyste uspěli

Marketing je jedna ze zásadních zbraní v boji o zákazníky. Ale víte, jak oslovit publikum pomocí zdánlivě nekonečných marketingových technik? Nejprve si musíte uvědomit, které taktiky jsou zastaralé, a které by vám jen uškodily. Výzkum ukazuje, že vzpomínky na negativní zážitky jsou pro lidi (tedy zákazníky) daleko zásadnější a trvalejší než vzpomínky na pozitivní zážitky.

Nemusíte být zrovna obchodník, aby vám bylo jasné, že s vypětím sil člověk může dobrého dojmu nakonec dosáhnout, zato špatný dojem zanechá poměrně snadno. To platí zvlášť pro oblast marketingu. Jaké techniky by měly zůstat pohřbené v minulosti a už se nevyplatí je křísit?

1. Masová komunikace

Každý člověk je jedinečný a této skutečnosti je třeba věnovat zvýšenou pozornost i v marketingu. Dávno pryč jsou časy, kdy stačilo zákazníky oslovovat hromadně. Zákazníci se k vám budou spíš vracet opakovaně, když zajistíte cílenou a personalizovanou reklamu. A mimochodem, oslovovat zákazníky křestním jménem v propagačním e-mailu už bohužel nestačí.

Nastudujte si také nejnovější nařízení o ochraně osobních údajů a ujasněte si, jaké informace o zákaznících můžete shromažďovat.

2. Papír to (ne)jistí

Když vám nechá obchodní dům nebo zájmová organizace ve schránce svou brožuru, přečtete si ji? Všichni víme, kde skončí… I to, že se tiskne na materiál, který nehoří zrovna dobře.

Marketingoví odborníci již upustili od brožur a letáků, ale i od dalších technik zahrnujících papír a inkoust. Tisk je drahý, časově náročný a tento typ marketingu často neúčinný. Navíc pokud hlásáte udržitelnost a vaše společnost se křižuje ekologií na všech frontách, tak není masový tisk na papír úplně v souladu s touto strategií. Digitální marketing je v tomto ohledu ideální volba – bývá rychlý, účinný a nákladově efektivnější.

3. Trapné video

V dnešní době dokáže dobrý video marketing doslova divy. Ale jakmile ho naplníte obsahem z fotobank a videobank, vágními obchodními frázemi, a doplníte ho optimistickou hudbou na pozadí, pak vaše video vypne každý hned v začátku. Diváci očekávají, že zhlédnutím získají skutečnou hodnotu. V opačném případě o vás ztratí zájem.

4. Reklama výhradně na sociálních sítích

Jakmile degradujete sociální sítě výhradně na inzertní místo, pak vás followeři bez pardonu opustí a masově začnou odpadat. Marketing na sociálních sítích je mocný – lidé si spíše nakoupí od značky, kterou sledují na sociální platformě. Ale vydělávání peněz by nikdy nemělo být jediným důvodem, proč zde publikujete. Zkuste zapojit diváky a posílit svůj brand, aby byl skutečně následováníhodný.

5. Odklon od e-mailu

Mysleli jste si, že e-mailový marketing je mrtvý? Covid rozdal nové karty a vlastníci firem by se neměli spoléhat jen na sociální sítě. E-mailový marketing je rychlý, zvládne jej každý a s jeho pomocí se dají efektivně oslovit noví klienti i zachovat ti stávající.

6. Hra bez pravidel

Pokud jde o analytiku a data, platí zde, že čím více, tím lépe. Bez pochyby už využíváte ověřené analytické nástroje, abyste měli přehled o výsledcích svého marketingového úsilí, ale jistě se najdou i nové techniky, které zatím nemáte v malíku.

Digitální marketing se neustále vyvíjí, což znamená, že firmy při tvorbě nových strategií musí spoléhat na analýzy více než dříve. Možná si myslíte, že jste v tomto ohledu za vodou, ale pravděpodobně jsou vám k dispozici už mnohem lepší nástroje než ty, které momentálně využíváte. Spolehněte se na analýzy a zlepšete návratnost svých investic.

Naslouchejte zákazníkům

Zákazníci možná odpouštějí, ale rozhodně nezapomínají. A existovat v dnešním světě bez fungujícího marketingu téměř nelze. Přestože zastaralá marketingová taktika nemusí nutně vaši značku poškodit, rozhodně vám ani nepomůže.

Total
0
Shares
Další články