Komentář Andrey Hurychové: Ani nové funkce influencery na Facebook nepřetáhnou

Facebook právě testuje několik aktualizací, které jsou určeny pro influencery a známé osobnosti. Snaží se totiž podpořit jejich aktivity a usnadnit jim používání i této sítě, protože si uvědomuje nakolik je jejich obsah zajímavý pro další uživatele. Mimochodem počet uživatelů Facebooku podle aktuálních údajů vzrostl na 1,59 miliardy denně. Nevěřím ale, že by nové funkce či čísla dokázaly influencery a známé osobnosti přitáhnout zpět k aktivitě na Facebooku. Je to totiž malá motivace. Zvlášť v Česku a na Slovensku, kde u nich jasně vede Instagram.

Co tedy Facebook zkouší? Jednou z testovaných novinek je například spolupráce na Stories. Ty už nebudou jen unikátní záležitostí každého jednotlivce, ale v rámci jednoho tématu nebo události k nim bude moci přispívat více veřejných osobností. Asi se nedočkáme toho, že by se influenceři najednou spojovali a přidávali houfně společná Stories. I když je pravda, že by se nám taková možnost hodila například při přípravě Excelent výzvy: Gamers vs. Athletes, do které jsme zapojili několik influencerů.

Pokud se ale podívám na možnosti využití, může být zrovna tato funkce zajímavá pro festivaly, koncerty nebo jiné hromadné akce, kde vystupuje najednou více známých osobností. Ty se pak mohou ve Stories spojit. Podobná novinka by ale podle mě měla mnohem větší úspěch na Instagramu, který influenceři používají a kde je hlavně jejich publikum zvyklé sledovat.

Novinkou je i samolepka Fan Reply Sticker, skrze kterou bude možné vyzvat fanoušky, aby na Stories reagovali vlastní fotografií nebo videem. Ty pak bude moci influencer nebo jiná známá osobnost sdílet s ostatními fanoušky. Je to určitě skvělá cesta ke zvýšení interakcí, která bude fanoušky hodně bavit.

Formát může být zajímavý i pro reklamní kampaně, u kterých budou chtít značky vidět reálnou zpětnou vazbu a sledovat engagement. Opět je to ale funkce, která se hodí spíše na Instagram. V dnešní době je totiž opravdu málo kampaní, které by byly s influencery postavené na Facebooku. A žádná změna chování mas rozhodně není záležitostí několika málo dnů, ani měsíců.

Zdroj: Facebook.com

Poslední zajímavou novinkou je možnost nakupovat přímo ze Stories veřejně známých osobností. V nich a také ve foto a videopříspěvcích budou moci odkázat na konkrétní produkt. Fanoušci tak jednoduše klepnou prstem na označený produkt a mohou si ho přímo na Facebooku koupit, na což si nejspíš hodně rychle zvyknou.

Pro značky je to skvělá možnost a přímo vybízí k využití v reklamě. Pro influencery je ovšem opět zavedena na špatné sociální síti. Funkce bude navíc omezena jen pro vybrané uživatele a důležité bude, jaká kvóta nebo počet followers o tom rozhodne.

Zdroj: Facebook.com

Sečteno a podtrženo. Facebook má mnoho skvělých nápadů, které mohou pomoci influencerům, známým osobnostem a také značkám. Měl by je ale zavést spíše na Instagramu, který je pro ně primární sociální sítí. Myslím si ale, že influenceři zoufat nemusejí. Vzhledem k propojení Facebooku a Instagramu předpokládám, že se brzy dočkají stejných aktualizací i na Instagramu.

Diskuze k článku