V neděli odpoledne se v Praze na Letné země otřásla. S ní i český internet. Nám na Těchinternetech to nedalo a podívali jsme se aktivitu Milion chvilek. Díky platformě na online naslouchání SentiOne jsme našli zajímavá data. Na data, která znamenala otřesy v online prostředí a měla vliv na online uživatele.
Podívali jsme se na témata, o kterých se na internetu a sociálních sítích komunikovalo. Jaké hashtagy se v této souvislosti nejvíce používaly, a na jakých sociálních sítích. Jak velký byl dosah této komunikace a jaké uživatele zasáhl. Kdy a kde přesně.
Co se týká nejvíce rezonujících témat. Z pohledu klíčových slov, se mluvilo nejvíce o lokalitě, kde se demonstrace konala – tedy o Letné. Samozřejmě o Babišovi, o tom to celé bylo. Nejpopulárnější byly Seznam zprávy, které svým Tweetem zasáhly přes 600 000 uživatelů Twitteru. Michal Bláha a jeho komentáře byly také hodně vidět.
Aktuální pohled na pražskou Letnou (autor: @tsphot) #milionchvilek #Letna #Praha #Prague pic.twitter.com/ub9EMXBlHT
— Seznam Zprávy (@SeznamZpravy) June 23, 2019
Komunikace se na sociálních sítích sjednocovala pod podobnými hashtagy. Nezvykle bylo možné vidět totožné hashtagy jak na Twitteru, tak na Instagramu, Facebooku. Podle projektu HashtagyCZ, který na Instagramu a Twitteru monitoruje každý den nejpoužívanější hashtagy, bylo možné klíčové hashtagy rozdělit do 3 vln.
Nejpoužívanější hashtagy:
#milionchvilek
#letna & #Letná
#motýlovárevoluce
#milionchvilekprodemokracii
#NezavislaJustice
#demonstraceNaLetne
Doplňkové hashtagy:
#motyle
#Babis
#demonstrace
#jdidorepky
#Letna2019
Méně často používané hashtagy:
#Babiš
#Sorryjako
#Mafie
#Agrostát
#mametohodost
#demisi
Komunikace dosáhla největšího zásahu na sociální síti Twitter. Za posledních 30 dnů vedl Twitter a za ním Facebook a Parlamentní listy. V neděli 23.6. se karta obrátila ve prospěch sociálních sítí, a vedl Twitter, za ním Facebook a Instagram.
Celá komunikace Milion chvilek měla za posledních 30 dnů vliv na 42 mil. uživatelů, 8 mil. uživatelů na toto téma reagovalo negativně a pouze 354 000 pozitivně.
Nejvíce se komunikovalo po demonstraci, tedy mezi 19 až 22 hodinou.
V regionech byla situace jasná. Nejvíce se Milion chvilek řešilo v Čechách. Na Moravě se šli v tom horku radši vykoupat.