Co o komunikaci na Facebooku říká 10 příspěvků s nejvíce Like

Plných 9 z 10 nejoblíbenějších červencových příspěvků obsahuje obrázek a většina z nich také přímo či nepřímo vyzývá uživatele k akci. A zatímco se potvrzuje, že kratší příspěvky mají teoreticky větší šanci na úspěch, když můžete říct něco opravdu zajímavého, na délce pak vůbec nezáleží. Pohled na deset příspěvků, které posbíraly nejvíce Like, sice není žádným velkým statistickým vzorkem, obecně přijímaná pravidla facebookové komunikace ale hezky ilustruje.

Ostatně kdo chce statistiku, pro toho už je na internetu studií na toto téma více než dost. Před několika týdny vydal svou příručku pro psaní příspěvků samotný Facebook a jejich úspěšnost s ohledem na obsah a čas vydání podrobně zkoumala i společnost Buddy Media. A i když počet Like není z hlediska dlouhodobé strategie to hlavní, vždy je její nezbytnou součástí fanoušky také bavit a motivovat k co nejvyšší aktivitě – už s ohledem na nemilosrdný facebookový Edge Rank.

Přehled deseti nejmilovanějších příspěvků za měsíc červenec sestavila společnost Track Social, která žebříček zveřejnila na svém blogu.

1. UPS (878 313 Like)

Jestli si zasloužíte pochvalu, řekněte si o ní. A jestli si zasloužíte Like, udělejte totéž. S velkým náskokem nejoblíbenější příspěvek dokazuje, že ani pět řádek textu nemusí fanoušky odradit, když se za nimi skrývá emotivní příběh. Lidskost prostě zabírá.

2. Disney (256 639 Like)

Disney si pro sebe v žebříčku zabral dokonce tři místa. Se svým jednoduchým obrázkem vyzývajícím k úsměvu zabodoval i přesto, že Facebook nedoporučuje vkládat text do obrázku. Obrázek by podle doporučení Facebooku měl mluvit sám za sebe a další sdělení by měl nést spíše doprovodný text. Disney to ale vidí jinak a v jednoduchosti je síla. Tahle značka si zároveň může dovolit být i trochu infantilní, ne každému ale fanouškové takové sdělení „sežerou“.

3. TD Jakes Ministries (340 106 Like)

Tenhle konkrétní případ asi budete v českém prostředí replikovat jen těžko. Celému žebříčku dominují emoce a ty se pojí se sportem a zvířátky, stejně jako s vírou. I obyčejný textový status může velmi dobře fungovat, pokud má sám v sobě dost síly a fanouškové se s ním dokáží identifikovat. A ani tentokrát nechybí jasná výzva k akci.

4. Disney (250 320 Like)

Další ukázka úsporného stylu v podání společnosti Disney, která může stavět na velké popularitě své značky a všeho, co je s ní spojené. Významné a výjimečné události je navíc fanouškům obecně snazší prodat než rutinní příspěvky.

5. Walmart (197 835 Like)

Příspěvek vydaný u příležitosti úmrtí populárního herce, režiséra a zpěváka Andyho Griffita ukazuje, že i značka se může svézt na aktuální vlně emocí, aniž by musela nutně vyvolat odmítavé reakce za to, že se snaží přiživit na něčím neštěstí. Velká opatrnost je ale v takovém případě rozhodně na místě.

6. New York Yankees (194 132 Like)

Sport boduje v TOP 10 hned několikrát a není vůbec divu. Málokde je tak snadné vykřesat silné emoce, což velké sportovní značky dlouhodobě dokazují i ve svých virálních videích. A co teprve když jde o rivalitu mezi týmy… Yankees zároveň pracují s facebookovou tematikou, takže fanouškům je hned jasné, jak mají svůj postoj k Boston Red Sox vyjádřit.

7. LA Lakers (187 721 Like)

Obrázek nic moc, ale jednoduchá výzva k akci funguje a když jde o hrdost na svůj basketbalový tým a zajímavou osobnost, kvalita grafiky jde stranou.

8. Skittles (170 043 Like)

Výrobce bonbonů Skittles se může opřít o spoustu věrných fanoušků a my mezi ně díky parádně ujetým videím patříme taky. Obrázek sladkého Like mluví naprosto jasně a to tlačítko prostě nelze nezmáčknout. Uživatelé dobře ví, že jsou na Facebooku, a stejně tak si uvědomují, jak komunikace na Facebooku funguje. Není důvod si to nepřiznat.

9. New York Yankees (166 580 Like)

Do třetice sportovní motiv a do třetice jasně vizualizovaný symbol tlačítka Like. Ve sportu je pohled na konkurenci přeci jen zdravější, běžným firmám by ale něco takového asi moc dobře nezafungovalo.

10. Disney (164 653 Like)

Nostalgie, pohádkovost a ještě k tomu trocha moudrosti.

 

Diskuze k článku