Atlas Čechů: Behavio spustilo nový nástroj na poznání cílovek, základní verze funguje zdarma

Co spojuje voliče SPD a jaký životní styl mají mileniálové? To si teď může kdokoliv na pár kliknutí zjistit v novém webovém nástroji Atlas Čechů od výzkumné společnosti Behavio. Unikátní data o Češích, která společnost ve svých výzkumech nashromáždila, teď dává k dispozici 

Do vyhledávací lišty interaktivního webu stačí zadat, co vás zajímá. A rychle se pak dozvíte, třeba jak se stravují lidé, kteří pijí Jihlavanku. Kdo doopravdy sleduje ČT2 či jaké stanovisko zastávají Češi v otázce fyzického trestání dětí? Podobné údaje mohou uspokojit zvědavost, ale především dobře poslouží pokaždé, kdy je třeba o konkrétní skupině Čechů něco vědět. Od byznysové analýzy cílové skupiny přes definování zákazníků konkurence až po twitterovou přestřelku nebo článek.

Atlas Čechů může používat kdokoliv, primárně je ale určený marketérům, novinářům, PRistům, politikům. Zjednodušeně lidem, kteří ve své práci potřebují dokonale pochopit různé skupiny lidí. “Atlas vznikl primárně z naší vnitřní potřeby se na ohromné množství dat rychle a jednoduše dívat, hledat v nich souvislosti. Což se brzy ukázalo užitečné nejen pro nás, ale i pro naše klienty,“ uvedl spoluzakladatel Behavia Marek Nebesář.

Přístup do tzv. Malého Atlasu, kde je odemčených 150 skupin, je zdarma. Část údajů o konkrétních značkách a chování spotřebitelů už je ale zpoplatněná. Zájemce si také může objednat doměření žádané skupiny, přičemž výsledky doplňkového výzkumu se propojí se všemi stávajícími informacemi v Atlasu.

Data pochází ze vzorku 2 000 Čechů, který je reprezentativní z hlediska kvót pro pohlaví, věk (18+), kraj, velikost obce, vzdělání a minulého volebního chování (2017) k české online populaci. Stovky informací o nich pokrývají nejen demografii, ale i rodinný a životní styl, názory, práci a finanční situaci, mediální chování, politické názory, preference značek, využívání technologií, cestování i domácí mazlíčky.

Nástroj pracuje se vzorkem 16 800 lidí, na kterých realizujeme další výzkumy pro naše klienty, takže vám můžeme popsat jakoukoliv skupinu lidí, kterou potřebujete,” doplnil ředitel výzkumu Vojtěch Prokeš. Všechna data jsou navíc průběžně aktualizována a doplňována.

Diskuze k článku