10 posledních novinek pro firmy na Google Maps

10 posledních novinek pro firmy na Google Maps

Vyhledávání v Google mapách je jedna z nejčastějších aktivit, kterou uživatelé internetu denně používají. Pokud není vaše firma na mapě, přesněji na Google Maps, jako by nebyla. Díky službě Google My Business máte možnost vaši firmu na mapy nejen umístit, ale informace o vašem podnikání pravidelně aktualizovat a publikovat. Tato služba se v roce 2018 značně modernizovala a my jsme pro vás sepsali přehled novinek.


Pokud podnikáte ve službách, tak jistě oceníte práci s uživatelským hodnocením. Služba Google My Business (česky Google Moje Firma) se pravidelně rozšiřuje a vylepšuje. Z toho důvodu vzniká v Čechách nová nezisková organizace Digital Solution Marketing z.s., která si klade za cíl zlepšovat informovanost o Google mapách, vzdělávat uživatele i přispěvatele, pořádat vzdělávací akce pro komunitu Google Local Guides.

Co se změnilo v Google My Business za rok 2018:

1.  Video

Od ledna 2018 je možné do firemních profilů na Google mapách vkládat nejen 360 virtuální prohlídky, ale i klasické video s maximální délkou 30s. Video do profilu může nahrát, jak běžný uživatel Google, tak i majitel firmy. (Pokud si nechal od Google ověřit, že je v Google My Business vlastníkem daného profilu.) Od nahrání videa může trvat 24 hod., než se video na profilu zobrazí. V případě, že je video nahrané zákazníkem nevhodné, může vlastník firemního Google My Business profilu zažádat o smazání.

Google maps video

2. Firemní mini web

Od roku 2016 je možné díky službě Google My Business vytvářet firemní mini webové stránky. V roce 2018 se jejich kvalita velmi zlepšila. Je k dispozici mnoho volitelných prvků, které lze přizpůsobit tak, aby stránky googlující uživatelé lépe dohledali.

Nově byly přidány: příspěvky, rychlá aktualizace a fotogalerie. Google mini web je velmi jednoduchý na ovládání a zvládnete si ho vytvořit u kávy za pár minut. Tady je ukázka:

Google Maps web

3. Příspěvky – Post

Příspěvky se v roce 2018 objevily v Google Mapách pod profilem jako příjemné zpestření.  Mají platnost 7 dní, takže se jim dá spíše říkat novinky, než příspěvky. Je možné je kopírovat, ale pouze v mobilní aplikaci Google Moje firma. U novinek je možné nahrát fotku, která lépe dokáže upoutat pozornost poněkud fádního firemního profilu.

Cílem těchto příspěvků je:

  • Sdílet firemní akční nabídky.
  • Propagovat události a informovat zákazníky o nadcházejících událostech v dané lokalitě.
  • Upozornit na produkty a zvýraznit produkty nové.

K příspěvku máte možnost vložit C2A (call to action) tlačítko, které vede uživatele na konkrétní stránku s nabídkou.

Google Maps příspěvky

4. Notifikace

V roce 2018 se spustili nové notifikace – oznámení, které informují vlastníka firemního profilu na Google Maps o nových recenzích. Na recenze je možné snadno odpovídat. Pokud firma reaguje na uživatelskou recenzi, uživatel obdrží e-mailové oznámení. Uživatelé mohou dávat recenze nejen textové, ale také nahrát vlastní fotku, či video.  

5. Nové statistiky a dashboard

Dříve byl reporting firemního profilu umístěn pouze v sekci Statistiky. Nově se základní report ukazuje i na vstupní stránce formou dashboardu. Ten poskytuje přehled o dosahu vašeho podniku na Googlu. V dashboardu se zobrazuje:

  • Počet zobrazení firemního profilu ve vyhledávání Google a ve vyhledávání na Google mapách.
  • Počet vyhledávání a akcí za posledních 28 dní. Akce znamená např. kliknutí na webové stránky, žádost o navigování a kliknutí na tlačítko volat.

6. Popis firmy

Popis firmy dříve na Google mapách býval. Pak byl odstraněn a měli ho nahradit tzv. atributy. Atributy jsou předdefinované štítky, kterými definujete obor podnikání vaší firmy. Atributy se stále používají a jejich používání se určitě doporučuje. Popis firmy se však vrátil Umožňuje krátký popis o maximálně 750 znacích.

7. Zvláštní otevírací doba

Pravidelně aktualizovaná otevírací doba je pro firmy s provozovnou velice důležitá. Speciálně v době svátků. Je možné ji jednoduše spravovat z mobilní aplikace v reálném čase. Na firemních profilech se ukazuje se barevně. Hledá li uživatel firmu těsně před zavírací dobou, je barevně upozorněn, jestli to stíhá, či ne. 

Hledejte rozdíly 😉Kdo jich do komentáře napíše nejvíce má 2hodiny #konzultace #zdarma #MojefirmanaGoogle

Uverejnil používateľ Moje firma na Google Sobota 22. decembra 2018

8. Zprávy

Google v roce 2018 tuto službu spustil celosvětově po předchozím testování v USA. Zprávy slouží k rychlé komunikaci mezi firmou a jejím zákazníkem. Po telefonním čísle a emailu je to další možnost, jak spolu komunikovat. Před jejím spuštěním musíte tuto službu aktivovat v prostředí Google Moje Firma.

Novinka ZPRÁVY v rozhraní Moje Firma na Google :-)Chcete to testnout? Napište mi na firemní místo #Zetko ;-)

Uverejnil používateľ Moje firma na Google Piatok 30. novembra 2018

9. Produkty / Služby

U vybraných kategorií se nově mohou ukazovat informace o produktech. Sekce Produkty je nyní v Beta testování, takže se může ukazovat jen u některých firem. Můžete nahrát kolekci svých produktů. Přidat popisek, fotku, název a cenu. Pokud poskytujete jen služby, sekce Služby funguje obdobně.

Vánoce v #MojefirmanaGoogle – "produkty" – tato funkce je v betě takže nemusí vždy fungovat ;-)

Uverejnil používateľ Moje firma na Google Streda 19. decembra 2018

10. Statistika vyhledání klíčových slov

Mnoho internetových uživatelů vyhledává informace o firmách pomocí vyhledávání na Google, nebo přímo v navigační aplikaci Google Maps. Služba Google My Business nově ukazuje, přes jaká klíčová slova (vyhledávací výrazy) zákazníci firmu vyhledávali. V sekci Statistiky je možné si prohlédnout přehled těchto slov za posledních 28 dní.

Google maps klíčová slova

Diskuze k článku