Randstad Award: Nejatraktivnějším českým zaměstnavatelem roku je Microsoft

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle nedávného průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad stala společnost Microsoft. Druhou a třetí příčku zaujaly společnosti ŠKODA AUTO a Seznam.cz.

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již sedmnáct let.

Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7 500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů.

Tereza Vozobule a Martin Hasinec z Microsoftu přebírají první cenu

„Kromě atraktivity respondenti firmy hodnotili z hlediska deseti základních atributů, které jsme definovali jako důležité v souvislosti se setrváním v zaměstnání nebo při hledání nové práce,“ uvedl Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad.

K těmto atributům mimo jiné patří pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti či zajímavá náplň práce. V rámci průzkumu respondenti rovněž uváděli, pro kterou z firem by rádi pracovali a jak znají a vnímají značky jednotlivých zaměstnavatelů.

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba a retail.

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

1. Microsoft
2. ŠKODA AUTO
3. Seznam.cz
4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
5. LEGO Production
6. SAP Services
7. Plzeňský Prazdroj
8. Sellier&Bellot
9. ČEZ
10. Kofola

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB
Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
Vítěz z oboru retailu: IKEA

„Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí, si aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, a to jim na trhu práce dává výraznou výhodu,“ komentoval výsledky Kowalak.

„Z dostupných zdrojů víme, že firmy s pozitivní pověstí dostávají dvakrát více žádostí o zaměstnání než firmy s pověstí negativní, které navíc mají až o deset procent vyšší náklady na zaměstnance. Pokud k tomu připočteme fakt, že téměř dvě třetiny kandidátů si před reakcí na pracovní inzerát vyhledávají informace o firmě na sociálních sítích, je zřejmé, jak důležitý vliv má značka zaměstnavatele na jeho atraktivitu pro potenciální zaměstnance,“ dodal.

Diskuze k článku