Práce v digitálu: Majitelé firem či personalisté vnímají fluktuaci zaměstnanců liberálněji

Firmy v Česku vnímají otázku časté změny práce vstřícněji než samotní zaměstnanci. S výrokem, že „označení fluktuant dnes už není negativní“ souhlasilo téměř 54 procent respondentů z řad majitelů a šéfů firem a jejich personalistů.

„To je o deset procentních bodů více zastánců takového názoru, než když jsme se ptali celé populace,“ připomíná František Boudný, obchodní ředitel personální společnosti Předvýběr stojící za průzkumem. V průzkumu z ledna s takovým výrokem souhlasilo 44 procent reprezentantů celé populace.

„Větší pochopení pro častější změnu práce je na straně zaměstnavatelů logické – lépe znají současný pracovní trh, sami často usilují o ‚přetažení‘ zajímavého kandidáta od konkurence, a navíc dobře vědí, že člověk se vystřídáním několika zaměstnavatelů ‚otrká‘ a získá cenné zkušenosti,“ vysvětluje Boudný.

Nejvhodnější doba na změnu práce je mezi 3 a 7 lety

Potvrzují to i reakce zaměstnavatelů na otázku, co častá změna práce vypovídá o člověku. Víc než dvakrát častěji (15 %) oproti populaci zaměstnavatelé uvedli, že takový člověk „asi něco umí, zaměstnavatelé o něho mají zájem“.

Naopak s názorem, že takový člověk „asi nic neumí, když si neumí udržet práci déle“, souhlasilo jen 8 % firemních respondentů (oproti 24 % zastánců mezi běžnou populací).

V jednom se však názory laické populace a představitelů zaměstnavatelů shodují – člověk, který často mění místo, je „špatně čitelný“. 46 % firem to popsalo výrokem „nemá úplně jasno, čeho chce dosáhnout“ (podle průzkumu mezi celou populací si totéž myslí 48 % lidí).

Zaměstnavatelé nejčastěji jako dobu vhodnou ke změně práce uváděli 3-7 let (77 %), kratší výdrž na jedno místě 2-3 roky je vhodná podle 15 % personalistů a jen 8 % míní, že by se práce měla měnit po sedmi letech a delší době.

Diskuze k článku