Agentura Sherpas podle svého vyjádření dlouhodobě a úspěšně aplikuje princip otevřené pracovní doby a volný styl řízení. Od ledna navíc po vzoru zahraničních pilotů pro všech svých 25 zaměstnanců zavádí čtyřdenní pracovní týden. A i při zkrácení pracovní doby o 20 procent firma nadále vyplácí stejnou mzdu.
„S Jirkou Suchým a Markem Antošem [spoluvlastníci společnosti] jsme se rozhodli, že budeme pokračovat v tom, čeho se snažíme dosáhnout od začátku – nejideálnějších možných podmínek pro sladění a vyvážení osobního a pracovního života našich zaměstnanců,“ vysvětluje Luboš Plotěný, CEO Sherpasu.
Základní filosofii konceptu agentury s klíčovými klienty jako Airbank, Česká Spořitelna, Rockpoint či Vodafone je snaha o co největší efektivitu pracovního času každého jednotlivce tak, aby v pátek nemusel pracovat, nebo pracoval co nejméně.

Luboš Plotěný
„Dává nám to mnohem větší smysl, než sypat peníze do posiloven v kancelářích nebo najímání happiness manažerů. V práci se podle nás má pracovat a naším úkolem je umožnit všem věnovat se jejich koníčkům a rodinám v čase, který patří jen jim,“ pokračuje Plotěný dále.
Třídenní víkend se ovšem spojuje s určitými pravidly, jako třeba dostupností daného člověka v případě potřeby. Jeden víkendový den navíc by však pro zaměstnance neměl znamenat nutnost pracovat o to víc během ostatních dnů v týdnu. Pátky by měly být v co nejvíc pasivním módu.
„Věříme, že tímto krokem ještě o něco posílíme spokojenost stávajících zaměstnanců a zároveň to chápeme jako silný benefit pro ty, kteří přemýšlí, že by se k nám připojili,“ dodává Suchý.
Související články




Diskuze k článku