17 nedůležitějších myšlenek náborového guru Billa Boormana z Masterclass 2019

Druhý dubnový týden byl v Brně zasvěcený storytellingu a employer brandingu. Další díl EVOLVE! Masterclass se tentokrát odehrál v brněnském hotelu Barceló a přinesl nejnovější pohled na storytelling a značku zaměstnavatele. Celý trénink byl veden náborovým guru Billem Boormanem, který poskytuje konzultace na employer branding i mnoha globálním značkám.

Těžko bychom dokázali sdílet celý obsah tohoto workshopu, podělíme se proto s vámi o některé skvělé citáty, které toho dne zazněly.

  • „Značka zaměstnavatele není to, čím si přejete být, ale to, co si o vás myslí ostatní.“
  • „Brand některých společností je jako hotel s luxusní vstupní halou, ale ve chvíli, kdy vejdete dovnitř do pokojů, uvědomíte si, že nestojí za nic.”
  • „Buďte upřímní ke svému publiku, nikdy nepředstírejte a nelžete.“
  • „Ano, mohli byste ztratit některé kandidáty kvůli své otevřenosti ohledně toho, jak to vypadá uvnitř vaší společnosti, ale ti by u vás pak stejně dlouho nezůstali.“
  • „Důvěryhodnost příběhu se někdy pojí více s vypravěčem, než s příběhem samotným.“
  • „Aby byl příběh uvěřitelný, musí být pravdivý.“

  • „Vybudujte si společnost, ve které pro vytváření a sdílení příběhů nepotřebují zaměstnanci žádné povolení ze strany vedení nebo marketingového oddělení.“
  • „Pokud necháte své zaměstnance sdílet své příběhy bez jakékoli cenzury, budou to autentické příběhy o vaší společnosti.“
  • „Nemusíte své zaměstnance učit, jak vyprávět příběhy, každý z nich je vypráví každý den v soukromém životě.“
  • „Společnosti jsou dopravní tankery, své směřování mění velmi pomalu, ale lidé jsou z přirozenosti agilní.“
  • „Nejsilnější příběhy jsou ty, které sdílejí know-how a umožňují publiku učit se.“
  • „Sdílejte relevantní know-how a informace užitečné pro vaši komunitu.“

  • „Stejný příběh může vést k různým reakcím, když je předložen různému publiku.“
  • „Obrázky a videa se ve vaší komunitě šíří rychleji než jen slova. Lidé totiž mají vizuální paměť.“
  • „Soustřeďte se více na to, jaké pocity publiku předáváte. Emoce si budou pamatovat déle.“
  • „Neexistuje špatná firemní kultura, jen zaměstnanec zařazený do nekompatibilní kultury.“
  • „Hledání lidí je snadné, ale jejich zapojení je obtížné.“

A jaký je váš příběh?

Diskuze k článku