Bára Filáčková (WinWinJob): Lidé by si práci měli vybírat podle šéfa

Bára Filáčková má 16leté zkušenosti s obsazováním lidí do těch správných pracovních pozic, přesto potřebovala tenhle přístup překopat. Záleží prý v první řadě na šéfovi. Opustila snové práce a založila vlastní agenturu, která tenhle přístup propaguje. Její WinWinJob nabízí lidem možnost vybrat si práci a rovnou i šéfa.

Nová služba na HR trhu tak reaguje na trend, že 80 % lidí práci opouští právě kvůli šéfovi. Nabídky jsou zatím hlavně na pozice v Praze a Brně, ale budou se postupně rozšiřovat i do dalších regionů republiky.

Kdo je Bára Filáčková

Bára začínala na pozici recruitment managera v Unicornu. Zásadní zkušeností pro ni byla pozice HR ředitelky v Centrum holdings – provozovatele Centrum.cz a Aktuálně.cz. Tam  pomohla za téměř 5 let vyrůst z 30 na 500 zaměstnanců a při tom budovat firemní kulturu, na kterou zaměstnanci rádi vzpomínají doteď.bára fiáčková winwinjob1

Vyzkoušela i korporátní svět – v České spořitelně během 3 let úspěšně zavedla systém hodnocení a motivace zaměstnanců s principy, které využila i celá Erste Group.

Poslední čtyři roky vlastní společnost Evolta, která zajišťuje HR pro menší a střední růstové firmy (mezi klienty patří například Kiwi.com, Shoptet, Bonami, Skrz.cz, Lidskasila.cz a další). Krom toho je systemickým koučem, kdy lidem pomáhá v rozvoji sebe sama.

Aktuální stav na trhu práce, kdy se všichni potýkají s nedostatkem kvalifikovaných lidí, ji přiměl k založení nové společnosti provozující službu WinWinJob.cz.

 

Je asi zřejmé, proč jste si vybrala právě HR. Není trh online nabídek práce už ale přeci jen trochu nasycený?

Ano, je zde mnoho různých subjektů, které se od sebe ale v zásadě v ničem neliší.

To, v čem ale naopak zásadní odlišnost existuje, jsou lidi, kteří za nabídkami práce stojí a ty často nemáte možnost vidět dřív než na 3. kole výběrového řízení. My přinášíme lidem možnost vybírat si od samého začátku ze správného konce.

Jak vlastně sháníte šéfy, jak je přesvědčujete, aby se do Vašeho projektu přidali, jak na něj reagují?

Nyní se zaměřujeme na šéfy z menších a středních firem, ti rádi ukáží svoji tvář a otevřeně řeknou: jsem takový a makový a hledám k sobě, ale máme už i šéfy z velkých korporací, je vidět, že i tam jsou odvážní manažeři (například Tesco, Česká pojišťovna,..)…. Pro ty, kteří se zapojí v této rané fázi, jsme připravili možnost využít naší službu až do konce října zdarma. Placenou verzi chceme spustit až později.

Úspěšnost naší služby se bude vždy posuzovat jednoduchým kritériem: nakolik se podaří přes nás zaujmout ty pravé lidi. To je to, o co nám jde na prvním místě.

V čem chce WinWinJob.cz zaujmout

WinWinJob.cz je služba, která lidem umožňuje vybrat si šéfa a šéfům lidi, kteří chtějí dělat právě s nimi.

Aby lidi dávali práci své nadšení a energii nad rámec definovaných povinností, potřebují věřit těm, s kterými pracují. “Pokud osobní vztahy fungují výborně, dá se leccos v práci překousnout,” říká Bára. A dodává, že ve všech pozicích se jí v práci potvrzovalo, že šéfové hrají zásadní roli v tom, jak jsou lidé v práci spokojeni.

Jak dlouho projekt vyvíjíte a je možné říct, kolik zatím stál peněz?

Já na něm pracuji již více než rok a půl. Mohu potvrdit známé rčení, že cesta k jednoduchosti je nesmírně složitá. Prošla jsme několika fázemi.

Nejprve vývoj mobilní aplikace s externí agenturou, který se při uživatelských testech ukázal jako naprosto nevyhovující. Pak jsme se dali dohromady s mým parťákem Alešem Zoulkem a to bylo pro mě veliké štěstí. Začali jsme vyvíjet verzi, kterou máte nyní možnost všichni vidět a používat.

Náklady se snažíme držet hodně nízko. Chci, aby si projekt na sebe vydělal co nejdříve. Jsem si jistá, že myšlenka je výborná, ale bez zdravého cash flow by to nemělo smysl. Chceme, aby si služba na sebe začala vydělávat do konce letošního roku.

Jaký plánujete byznys model?

Šéfové budou platit za vystavení svého profilu s neomezeným počtem nabídek práce na 3 měsíce 8 997 Kč. V rámci této doby mají od nás online marketingovou podporu svých nabídek i svého osobního PR a mohou tak významně přispívat k budování employer brandingu své společnosti, bez čehož hledání nových lidí v dnešní době není možné.

Chtějí na svém obličeji vůbec stavět brand společnosti, nemusíte je přesvědčovat, že není nutné být v pozadí? Přeci jen, jak říkáte, je to velká změna – proti tomu, když se potenciální šéf představuje ve třetím kole výběrového řízení, má najednou být hnacím motorem výběru práce…

Ti chytří a odvážní ano.

Můžete prozradit aktuální čísla – nabídky zaměstnání, poptávky, návštěvnost?

Od nuly jsme odstartovali v dubnu.

Nyní máme přes 50 osobností šéfů z velmi zajímavých firem, jako například Prima, Vltava Labe Media, Kiwi.com, Liftago, Shoptet, Bonami, Zoot, Etnetera Activate, LIdskásíla.cz, Nydrle, a další skvělé firmy.

Denní návštěvnost se pohybuje kolem 300 unikátních návštěvníků a to jsme hlavní vlnu reklamní kampaně spustili jen před pár dny.

Jakou kapaň tedy plánujete, kam ji budete směřovat? Jsou nějaké obory, u kterých očekáváte úspěch?

Hlavní obory, na které se zaměřujeme, jsou IT, Marketing a PR a Obchod a zákaznická podpora. V nich očekáváme největší množství nabídek. Kampaň bude mířit právě na lidi z těchto oborů. Zároveň stavíme na obsahu. Přinášíme tipy, jak si vybírat šéfa, kolegy a práci.

winwinjob kampaň

Jaké máte plány, kde chcete být za rok a kde za pět let?

Chceme změnit způsob hledání práce – otočit dosud známé principy. Doma si vše chceme vyzkoušet a pak se pustit dál za hranice. Do roka chceme u nás mít 1 000 zajímavých šéfů a za 5 let bychom chtěli být úspěšní i na americkém trhu.

Proč zrovna Spojené státy?

Je to to velký trh, s jazykem, který známe a obrovskou poptávkou po šikovných lidech. Vidím to jako logický krok.

Plánujete také např. mobilní aplikaci nebo další možnosti, jak online svět využít?

Naše služba je plně responzivní – plně využitelná na jakémkoli zařízení. Dostupnost k webovému projektu je přeci jen v začátku snazší než přes mobilní aplikaci. To našim uživatelům v tuto chvíli stačí.

Diskuze k článku