Zachrání tradiční vydavatele platební systém od Googlu?

Se zprávou, kterou společnost prozatím nepotvrdila ani nevyvrátila, přišel jako první italský server La Reppublica a ta se následně začala šířit mezi americkými médii. Problém spočívá v tom, že dosud neexistuje efektivní způsob, jak platit za jednotlivé články. Pokaždé zadávat kartu čtenářům pochopitelně nevyhovuje a dlouhodobé předplatné obsahu se setkává jen s dílčím úspěchem. Navíc si každý vydavatel věc řeší po svém.

Podle La Reppublica (z anglického překladu):

„Někdy v tomto roce Google vydá integrovaný platební systém, který umožní uživatelům platit za online zpravodajství jediným kliknutím a vydavatelům použít k monetizování obsahu jeden systém společný pro celý internet, včetně telefonů a tabletů.“

Tento systém by se měl jmenovat Newspass. Google se k tomu pro ReadWriteWeb vyjádřil jen vyhýbavě s tím, že „dlouhodobě diskutuje s vydavateli o možnostech spolupráce, nevyjímaje pomoc s technologiemi umožňujícími zavedení služeb pro placení za obsah“, a že „v tuto chvíli není nic, co by chtěl oficiálně oznámit“.

Šance jsou vysoké

Existují nicméně jisté náznaky z minulosti, kdy Google podobný systém nabízel. Minulý rok v září to bylo Americké asociaci novin (Newspaper Association of America), kdy mělo jít o rozšíření Google Checkout. V prosinci pak systém zmínil David Drummond na Světovém kongresu novin (World Newspaper Congress), když prohlásil, že Google „aktivně zkoumá technologie, které by vydavatelům pomohly vyřešit problémy s placením za obsah, například platební systémy pro předplatné a mikroplatby“.

Hlavní výhoda systému by měla spočívat v tom, že si čtenář založí pouze jeden účet, přes který potom bude mít přístup – rozuměj bude moci platit – ke všem zpravodajským portálům. A protože indicie jsou opravdu přesvědčivé, je velmi pravděpodobné, že se jej do konce roku dočkáme.

Via ReadWriteWeb