Yahoo se pomalu loučí s Čínou. Zavírá svůj freemail

Yahoo pomalu odchází z Číny a vyklízí prostor serveru Alibaba. Akce, která byla ohlášena v polovině dubna tak nabírá na dynamice.

Letos už Yahoo v Číně zrušilo místní hudební servis. Uživatelé e-mailu mají možnost se svým účtem přejít v klidu pod správu Alimailu, který provozuje místní kolos Alibaba. Ten slibuje, že adresy budou fungovat minimálně do Silvestra 2014.

Yahoo drželo v Alibabě čtyřicet procent od roku 2005. Byla to úspěšná investice – za podíl zaplatilo vedení amerického portálu miliardu dolarů. Loni zpeněžili 16 procent za skoro osminásobek. S volnými penězi pak nová šéfka Marrisa Mayer rozjela nákupní jízdu nevídaných rozměrů, když za rok a něco utratila skoro jeden a půl miliardy.  Zbylých čtyřiadvacet procent v hodnotě 14 miliard by se mělo rozpustit během dvou let na burze.

Yahoo jako portál z Číny odchází, ale investuje tu dál. Už dříve koupili pekingský startup Ztelic a na jeho základě firma postavila i vývojové centrum. Právě vývoj je teď pro Yahoo primární. Chtějí se totiž brzy stát portálem moderního střihu a nechat zapomenout na tápání z minulých let.

Total
0
Shares
Další články