Yahoo překonalo očekávání a odhaluje plány do budoucna

Zatímco Google si nevedl ve třetím čtvrtletí tak dobře, jak se čekalo, a Facebook odhalí svoje výsledky během dneška, společnost Yahoo včera ukázala, že se jí daří nad očekávání dobře. Nová šéfka Marissa Mayer zároveň představila svou vizi do budoucna.

Yahoo sice nepřekonalo očekávání o mnoho, a trochu ale přece jen. K odhadovaným příjmům 1,08 miliardy dolarů vydělalo ještě 9 milionů dolarů navíc a zastavilo se ve třetím čtvrtletí na příjmech 1,089 miliardy. Přeloženo na čistý zisk na akcii – místo očekávané hodnoty kolem 26 centů skutečný zisk Yahoo činil pro akcionáře za červenec, srpen a září 35 centů za každou akcii, kterou drželi.

Vedení Yahoo se tedy může radovat, přestože za výsledky je odpovědné jen částečně, neboť Marissa Mayer nastupovala až po polovině července a nový tým do vedení společnosti jmenovala průběžně od té doby. Pokud ale na triko nového vedení nepadá tak úplně minulost, rozhodně bude zodpovědné za budoucnost. Marissa Mayer proto představila spolu s výsledky svou vizi, která se dá shrnout do pěti základních bodů:

1) Mobilní prostředí – Yahoo není dostatečně zapojeno v přesunu uživatelů na mobilní přístroje. Společnost oblast podinvestovala a dostatečně se nesnaží v ní uspět. Nové vedení to chce změnit, mobilní oblast se pro Yahoo stane prioritou číslo jedna.

2) Yahoo se bude soustředit na vyhledávání – Yahoo rozhodně nehodlá podceňovat display reklamu, která je jeho hlavním zdrojem příjmů. Přesto ale společnost chce bojovat o místo na slunci i ve vyhledávání. Vize je taková, že Yahoo vždy bylo ve vyhledávání jedním ze sice menších, ale pořád relevantních jmen, a takové chce zůstat i do budoucnosti. A ideálně ještě trochu posílit.

3) Objevovat nové možnosti v existující činnosti – Činnost Yahoo je podle Marissy Mayer natolik široká, a jeho zájmové konflikty s jinými technologickými společnostmi natolik malé, že si Yahoo může dovolit nacházet nové podnikatelské příležitosti ve své stávající činnosti a oslovovat nové partnery ze všech oblastí a oborů, od prohlížečů, přes sociální sítě až po mobilní operační systémy. Yahoo chce nabízet své produkty napříč řadou různých platforem.

4) Malé akvizice – Společnost se pod novým vedením bude soustředit na menší akvizice v řádu desítek až nižších stovek milionů dolarů. Tyto akvizice nejsou sice tak zajímavé mediálně, ale jsou-li vhodně zvolené, přináší nakupujícímu nezanedbatelný užitek. Marissa Mayer má za sebou z Googlu takových akvizic kolem dvaceti.

5) Zúžení prostoru působení – Ačkoliv na některých trzích se Yahoo daří, na jiných to tak slavné není. Společnost má v plánu omezit svou činnost pouze na ty oblasti, kde vidí příležitosti do budoucna, a činnost na ostatních trzích omezit.

Via VB, PC

 

Total
0
Shares
Další články