Yahoo překonalo očekávání a odhaluje plány do budoucna

Yahoo sice nepřekonalo očekávání o mnoho, a trochu ale přece jen. K odhadovaným příjmům 1,08 miliardy dolarů vydělalo ještě 9 milionů dolarů navíc a zastavilo se ve třetím čtvrtletí na příjmech 1,089 miliardy. Přeloženo na čistý zisk na akcii – místo očekávané hodnoty kolem 26 centů skutečný zisk Yahoo činil pro akcionáře za červenec, srpen a září 35 centů za každou akcii, kterou drželi.

Vedení Yahoo se tedy může radovat, přestože za výsledky je odpovědné jen částečně, neboť Marissa Mayer nastupovala až po polovině července a nový tým do vedení společnosti jmenovala průběžně od té doby. Pokud ale na triko nového vedení nepadá tak úplně minulost, rozhodně bude zodpovědné za budoucnost. Marissa Mayer proto představila spolu s výsledky svou vizi, která se dá shrnout do pěti základních bodů:

1) Mobilní prostředí – Yahoo není dostatečně zapojeno v přesunu uživatelů na mobilní přístroje. Společnost oblast podinvestovala a dostatečně se nesnaží v ní uspět. Nové vedení to chce změnit, mobilní oblast se pro Yahoo stane prioritou číslo jedna.

2) Yahoo se bude soustředit na vyhledávání – Yahoo rozhodně nehodlá podceňovat display reklamu, která je jeho hlavním zdrojem příjmů. Přesto ale společnost chce bojovat o místo na slunci i ve vyhledávání. Vize je taková, že Yahoo vždy bylo ve vyhledávání jedním ze sice menších, ale pořád relevantních jmen, a takové chce zůstat i do budoucnosti. A ideálně ještě trochu posílit.

3) Objevovat nové možnosti v existující činnosti – Činnost Yahoo je podle Marissy Mayer natolik široká, a jeho zájmové konflikty s jinými technologickými společnostmi natolik malé, že si Yahoo může dovolit nacházet nové podnikatelské příležitosti ve své stávající činnosti a oslovovat nové partnery ze všech oblastí a oborů, od prohlížečů, přes sociální sítě až po mobilní operační systémy. Yahoo chce nabízet své produkty napříč řadou různých platforem.

4) Malé akvizice – Společnost se pod novým vedením bude soustředit na menší akvizice v řádu desítek až nižších stovek milionů dolarů. Tyto akvizice nejsou sice tak zajímavé mediálně, ale jsou-li vhodně zvolené, přináší nakupujícímu nezanedbatelný užitek. Marissa Mayer má za sebou z Googlu takových akvizic kolem dvaceti.

5) Zúžení prostoru působení – Ačkoliv na některých trzích se Yahoo daří, na jiných to tak slavné není. Společnost má v plánu omezit svou činnost pouze na ty oblasti, kde vidí příležitosti do budoucna, a činnost na ostatních trzích omezit.

Via VB, PC