Vyhledávání na stránkách Yahoo převzal Bing

Kdo sledoval dění minulý rok, možná si ještě pamatuje dohodu dvou matadorů internetové scény Yahoo a Bingu o převodu vyhledávání. Obě společnosti poslední týden pilně pracovaly na konečné fázi svého snažení a kompletně převedly back end Yahoo vyhledávání na Microsoft. Po důkladném otestování včera mohly s klidným svědomím vydat svá prohlášení (Yahoo, Microsoft), že již všechno funguje.

Dohoda Yahoo s Bingem je uzavřená na deset let, což znamená, že se Yahoo fakticky zříká vlastní technologické účasti na vyhledávacím konkurenčním boji. Naopak Bing velmi výrazně posílil, na svém kontě má tržní podíl přesahující 28 procent v USA. No řekněte sami, kdyby vám před dvěma roky někdo tvrdil, že v polovině roku 2010 bude Microsoft ovládat bezmála třetinu amerického trhu s vyhledáváním, věřili byste mu? Google má podle nejnovějších statistik comScore stále asi 65,8 procenta amerického trhu, jeho dominance nicméně přeci jen trochu ztrácí na přesvědčivosti.

Další trhy přijdou

Tím se dostáváme k důležitému detailu, totiž že vyhledávání je zatím převedeno výhradně pro uživatele z USA a Kanady, a to pouze pro dotazy v angličtině. Další země a jazyky přijdou na řadu postupně.

Yahoo - powered by Bing

Podle původního plánu má další spolupráce vypadat takto: Zatímco výsledky hledání bude obstarávat Bing, Yahoo bude pro obě společnosti zajišťovat prodej prémiových vyhledávacích reklam. Běžnou displej reklamu si zařídí každý zvlášť, malí zadavatelé a jejich samoobslužné reklamy poběží přes Microsoft AdCenter. Jak vyplývá z prohlášení Microsoftu, kromě výše zmíněného pokrytí dalších zemí a jazyků bude právě převedení samoobslužných reklam na stránkách Yahoo do Microsoft AdCenter dalším krokem na řadě.

Via RRW, TNW