Vimeo tvůrcům umožnilo zpoplatnit přehrávání videa, strhne si desetinu ceny

Služba Vimeo on Demand přináší všem tvůrcům videa, kteří mají účet Vimeo PRO, možnost požadovat za přehrávání svého videa peníze. Přesnou částku a další specifika, například výběr zemí a regionů, odkud lze video přehrávat, si mohou nastavit sami. Vimeo si za to vezme pouze 10 procent z výtěžku.

K představení nové služby Vimeo on Demand si společnost vybrala konferenci SXSW, samozřejmě ji ale spořádaně představila i na svém blogu. Vimeo on Demand navazuje na služby Tip Jar (díky níž mohou uživatelé posílat tvůrcům předem neurčené finanční dary) a Movies (přehrávání celých filmů v rámci Vimea).

Vimeo on Demand umožňuje tvůrcům videa zvolit si cenu a publikum, které si video za tuto cenu bude moci přehrát. Autor volí i období, po které bude po zaplacení přístup k videu zákazníkovi aktivován. Přizpůsobit si samozřejmě lze také stránku, která video obklopuje, aby s dílem souzněla a hodila se k němu.

Za službu Vimeo nepožaduje žádné poplatky navíc, pro její využití je ale podmínkou, že uživatel má zaplacený profesionální účet Vimeo PRO. Ten stojí 199 dolarů na rok a přináší svým majitelům i další výhody, například více úložného prostoru, HD video a možnost přizpůsobení přehrávače. Ze všech výtěžků z prodeje videa pak Vimeo bere jako provizi více než přátelských 10 procent.

Pro tvůrce videa jde o další způsob, jak mohou svou práci monetizovat. V určitých situacích nebo pro některé typy videoobsahu může být placené streamování lepší, než tradičnější vydělávání pomocí reklamy, které tvůrcům nabízí konkurenční YouTube. Pravdou ale je, že přítomnost videa na YouTube také slibuje videu mnohem větší viralitu než méně navštěvované Vimeo. Je pravděpodobné, že na Vimeo si budou autoři muset případné platící diváky dovést z větší části sami, ať už přes své blogy, reklamou nebo jinými způsoby.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

E-shop konzultant Jan Kalianko: Konkurovat nejnižšími cenami na e-shopech je to nejhorší

E-shopům pomáhá řešit problémy a radí jim, jak vydělávat víc peněz. Na toto téma napsal i E-shop knihu, kterou pravidelně aktualizuje. Své zkušenosti využívá i při vedení vlastního obchodu světbot.cz. Jan Kalianko v rozhovoru pro TyInternety.cz mluví o tom, jaké chyby e-shopy dělají, ale také o plánované konferenci OnCon, zaměřující se na digitální marketing a online byznys, kterou spoluorganizuje. Tedy, pokud na ni vybere dost díky crowdfundingu.