Vimeo nově tvůrcům obsahu umožní vydělávat

Audiovizuální nadšenci, kreativní umělci i mediální společnosti dostaly díky příchodu Vimea v roce 2004 možnost tvůrčího vyjádření a šanci zaujmout 65 milionů uživatelů, kteří měsíčně stránky navštěvují. Jenže zatímco YouTube se na podporu monetizace původního obsahu zaměřuje už řadu let, Vimeo v tomto ohledu zaostávalo. Až dosud.

Vimeo odjakživa nabízí své služby zdarma s tím, že v případě zájmu o vyšší standard ve smyslu větší kapacity úložného prostoru pro videa, lepšího rozlišení, servisu a podobně bylo možné si zaplatit program Vimeo PRO či Vimeo Plus. Zároveň však dlouho uvažovalo nad tím, že je třeba financování nějakým způsobem rozšířit a mimo jiné nabídnout umělcům lepší šanci, jak tvorbu zpeněžit. Jednou z možných variant bylo zaměření na reklamu, jak nám v praxi ve velkém ukazuje YouTube, tato cesta se však prozatím Vimeu nezamlouvá.

Jeho majitelé se místo toho rozhodli využít stále populárnější crowdfunding, tedy financování různých projektů s pomocí dobrovolných příspěvků nadšených fanoušků daného nápadu. Nejznámějšími servery, které toho způsobu financování zejména v letošním roce velice úspěšně využívají, jsou Kickstarter a Indiegogo. Vimeo tedy přichází s funkcí Tip Jar, která umožní fanouškům ohodnotit dané video částkou 0,99 až 500 dolarů.

Z celkového hrubého výdělku si pak Vimeo vezme 15 procent a 85 procent obdrží autor videa. Uživatelsky příjemný je fakt, že k zaplacení daného videa není nutné být ani na stránkách zaregistrován, protože platba může probíhat přes PayPal nebo kreditní kartu. Druhou novinkou pak má být od příštího měsíce také Pay-To-View služba, která umožní uživatelům Video PRO zpoplatňovat svou tvorbu podle libosti s pomocí platební brány.

Via Vimeo

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Někdo hledá jahody na zahradě, Češi na internetu. Co je ještě zajímalo?

Teplé počasí je tu (nebo minulý týden bylo) a to vyvolalo v lidech potřebu, aby... sedli k počítači a hledali. Třeba to, kde si můžou nasbírat jahody. A události týdne se zase na webu odrazily ve snaze ušetřit za telefon i v hledání legendárního Vinnetoua. Hlavní online hybatelé uplynulých sedmi dní podle vyhledávání na Seznamu jsou opět tady.
Přečtěte si více

Infografika: Internet v průběhu let

Jak se během let vyvíjel fenomén internetu, jednoho z nejzásadnějších lidských vynálezů posledních desítek let? A jak spolu s počtem připojených uživatelů rostl počet registrovaných domén, dostupných stránek, počet vyhledávání v Googlu a další ukazatele, které světovou informační síť definují?
Přečtěte si více

ShopRoku 2012: Zákazníci zvolili nejkvalitnější e-shopy

Internetový srovnávač Heureka.cz vyhlásil vítěze letošního ročníku prestižní soutěže ShopRoku 2012. Přes 1,8 milionu vyplněných dotazníků spokojenosti rozhodlo o tom, které e-shopy jsou ty nejkvalitnější. Vítězem Ceny popularity a tím pádem nejoblíbenějším e-shopem se stal potřetí za sebou internetový obchod Parfums.cz. Nakupující v e-shopech nejčastěji ocenili nízkou cenu, rychlé dodání a možnost osobního odběru.