Už chybí jen Spotify. Google spustil český obchod s hudbou

Za sto dvacet devět korun měsíčně nabízí světová internetová jednička streamovaný tok muziky podobný Deezeru. Ale jen při registraci do patnáctého listopadu, pak už vyskočí na 149. K dispozici je celý hudební archiv Google, který dnes čítá kolem 18 milionů písniček. Ke službě patří i mobilní aplikace pro Android, díky které si uživatel může uložit oblíbené hitovky do mobilu a přehrávat si je pak off-line.

Google se s cenou pod stopadesát korun stává nejlevnější hudební službou v Česku, a to i díky tomu, že první měsíc je na zkoušku a zdarma. Konkurenční Deezer nabízí zkušebku také, ale kratší. Tuzemská konkurence MusicJet má výrazně skromnější sklad písniček a navíc stojí 149 korun. „Dostupných písní máme v řádu jednotek milionů. Jedná se o výběr relevantní pro české posluchače, kterých máme momentálně přes 250 tisíc,“ komentuje situaci zakladatel serveru Michal Horák.

Svou tvorbu na Google Play mohou zkusit prodávat i kapely a nezávislí umělci v případě, že vlastní všechna autorská práva na svou hudbu. Na písničky funguje stejný mustr jako na aplikace – muzikanti dostanou sedmdesát procent  a Google shrábně zbytek.

Google chce uspět v Česku i proto, že tady má před sebou pořád místní Seznam. A i ten si uvědomuje důležitost hudby on-line. Jeho hudební televize Mixer.cz už funguje přes rok a vecpal se už i do chytrých televizí. Podle průzkumu portálu si ale Češi pouští hudbu nejčastěji z počítačů či tabletů.

Český internet tak v současné době prožívá bitvu streamovacích služeb. Naše dvorní terénní průzkumnice Eliška Vyhnánková už stihla porovnat dosavadní soupeřící dvojku – Deezer versus Rdio. A zvítězilo Rdio. Jak s tím zahýbá stream od Google se uvidí.

Hudba ale láká i další internetové hráče. Už v dubnu spustil svou hudební aplikaci Twitter. Sociální síť hraje v aplikaci hlavní úlohu v objevování nové hudby, propojování uživatelů s umělci a samozřejmě také sdílení hudby se svými přáteli a známými.

Synonymum pro stremovanou hudbu – Spotify s více než dvaceti miliony uživatelů do Česka zatím nedorazilo. Letos už rozjelo expanzní akci a je možné, že se dočkáme v další várce.