U pohovoru stačí prostě něčím překvapit. Funguje to skoro stoprocentně

Po dvou letech ve společnosti CReativeMages jsem dostal pocit, že už se profesně nikam neposouvám a začínám se točit v kolečku stereotypu. A stereotyp mě hrozně sere. Jedinou možností tedy bylo podání výpovědi a hledání nové pracovní výzvy.

Nesnáším šablonovitost životopisů a průvodních dopisů. Takže jsem tu svou propagaci směrem k firmám trochu upravil. Mé hledání začalo na portálu StartupJobs.cz. Bohužel mám svou velmi neoblíbenou vlastnost – vybíravost. Mezi desítkami nabídek jsem vybral cca 5, které mě vcelku bavily, a dokázal jsem si představit, jak bych svou přítomností obohatil a posunul dál jejich komunikaci.

Mezi vyselektovanými společnostmi byl ovšem jeden favorit. Byla to společnost AdFinance, která hledala do svého mladého týmu kolegu na pozici Email marketing specialist. Přišlo mi to naprosto vhod, jelikož jsem byl v té době čerstvě certifikovaným na e-mail marketingový nástroj ClickDimension. Svou snahu jsem tedy nejvíce směřoval právě k této pracovní nabídce.

Být aktivní a zaujmout

Po odeslání mého životopisu (k nahlédnutí zde) jsem byl asi po týdnu přizván k pohovoru. Přípravy jsem odstartoval ihned. Asi jako každý jsem přečetl 3 562 článků o tom, jak se chovat, jak udělat první dojem a všechny tyhle kecy. Jediné, co jsem si vzal k srdci, bylo – zjistěte si o firmě všechny důležité informace, kdo jí šéfuje, kolik má zaměstnanců, jestli mají investory, zaměření businessu, s kým budete u pohovoru apod. – díky těmto informacím jsem se vyzbrojil řadou otázek, které ode mě určitě nečekali.

Ale svůj cíl to splnilo perfektně – být aktivní a zaujmout. Při pohovoru padaly klasické otázky jako: Jaká byla cesta? Jaká byla pracovní náplň v bývalém zaměstnání? Jaká vás zrovna teď napadá emailová kampaň? Co byste udělal jako první, kdybychom vás přijali? Mezi těmito otázkami však přišla má chvíle.

Jelikož jsem byl kandidátem na pozici Email marketing specialist, ihned jsem věděl, jak na pohovoru zazářit. Připravil jsem si emailovou kampaň, která byla pouze o mě (něco jako motivační/průvodní dopis). Email prezentoval mé dovednosti, zkušenosti, reference i důvody, proč mě přijmout.

Takže jsem při pohovoru čekal pouze na chvíli, kdy tuto kampaň vytáhnout. A ta chvíle přišla. „Řekněte nám něco, co nás přesvědčí.“ Jop, to byla ta chvíle! Vytáhl jsem iPad, kde jsem měl připravenou kampaň, stačilo jí jen odeslat. Jejich pozornost se zvýšila přibližně o 124 %. Připravené překvápko splnilo mé očekávání na výbornou.

tumblr_inline_mtp1d3z0dM1rhg17t

Pohovor se opravdu vydařil a místo jsem získal hned tentýž den. Určitě nechci tvrdit, že díky tomuto kreativnímu přístupu jsem získal místo, rozhodně jsem ale dokázal to, že mám své kvality, jsem kreativní a hlavně jsem ukázal, že to, co mám v životopise, nejsou jenom žvásty.

Určitě bych Vám doporučil, pokud máte o místo značný zájem, vymyslet způsob, jak zazářit. Prostoru je hodně, odlište se od zbytku. Nyní jsem se úspěšně zařadil do marketingového týmu, kde realizuji emailové kampaně pro internetové servery, které denně navštíví desítky tisíc lidí.