Týdenní rekapitulace: to nejdůležitější z těch internetů

Facebook překročil hranici 300 milionů aktivních uživatelů za měsíc, 45% zaměstnavatelů lustruje své potenciální zaměstnance přes sociální sítě, Twitter získal investici a cení se na 1 miliardu USD, a to další nejdůležitější, co týden dal.

Sociální sítě

Facebook oznámil 300 milionů měsíčních aktivních uživatelů a pozitivní cashflow. 300 milionů uživatelů znamená nárůst o 50 milionů za posledních 75 dnů.

45% zaměstnavatelů lustruje své potenciální zaměstnance přes sociální sítě. Společná studie job portálu CareerBuilder.com a research agentury Harris Interactive ukazuje, v jaké míře již nyní američtí HR manažeři a zaměstnavatelé kontrolují uchazeče o zaměstnání přes sociální sítě.

Twitter získal investici, cení se na 1 miliardu USD. O budoucnosti Twitteru bychom mohli diskutovat dlouho, aktuální zpráva ale dokládá, že mu rozhodně nechybí důvěra investorů. Insight Venture Partners do Twitteru investuje desítky miliónů dolarů.

Vývojářský tým Twitteru zveřejnil první screenshoty toho, jak bude vypadat nová (dlouho očekávaná) featura – oficiální retweety. Zároveň s tím zveřejňují i vývojářské API.

Média a reklama

Podle posledního měsíčního průzkumu společnosti Nielsen vzrostl počet vyhledávání uskutečněných přes Microsoftí vyhledávač Bing v srpnu o 22,1% oproti červenci. Bing má tedy po srpnu v USA 10,7% tržní podíl. Share ve vyhledávání stále neotřesitelně vede v USA Google s 64,6%.

VentureBeat informoval o námluvách mezi Googlem a video platformou Brightcove. Odhadovaná nabídka se pohybuje mezi 500-700 miliony dolarů. Akvizice by Googlu přinesla nejen ozkoušené a používané technologické řešení, ale i přístup k široké škále klientů (viz. výše). Zároveň by to mohl být další krok k monetizaci Youtube (ať už díky technologiím, nebo lidem z Brightcove).

Displej reklama údajně zvyšuje návštěvnost z vyhledávání i CTR u PPC kampaní. Podle testů digital agentury iCrossing má displej reklama (tedy zvyšování brand awarenes, brand recognition a brand preference) siginifikantně pozitivní vliv na návštěvnost z vyhledávání i CTR z PPC reklamy.

Virální kampaň na podporu dánského turismu: Karen hledá otce svého dítěte. Jak co nejefektivněji propagovat Dánsko? Legoland je pasé, v kurzu jsou evidentně volnomyšlenkářské krásné Dánky. Oficiální místa se už od kampaně distancovaly.

Mobilní marketing

Uživatelé mobilních telefonů neklikají na bannery neoptimalizovaných webů. Podle poslední studie massachusettské online reklamní sítě Chitika je průměrné CTR reklamních bannerů na klasických webech prohlížených přes mobilní telefony až o polovinu menší než při klasickém surfování.

Univerzita San Diego spustila pro své studenty mobilní web i mobilní aplikace a doporučuje stejný krok všem ostatním univerzitám v zemi. Mimochodem, tipli byste, jak jsou na tom s mobilními službami největší české vysoké školy?

Microsoft Advertising představil klientům novou možnost displej reklamy na mobilním webu: behaviorální cílení se stovkami možností pro segmentaci koncových zákazníků.

Startupy a události

Marketéři by měli zbystřit. Víceprotokolový klient Digsby nově dovoluje uživatelům sledovat Facebook feed přímo z plochy, což se může dlouhodobě promítnout pozornějším přístupem – přesně, jak si reklama žádá.

Startup jménem Echosign nabízí online prostředí pro elektronické podpisy, určené především pro zjednodušení firemních operací. Od založení v roce 2006 stihl EchoSign vyrůst až na současný 1 milión uživatelů.

Google koupil projekt reCAPTCHA. Od akvizice si Google slibuje zvýšení zabezpečení svých produktů proti spamu a vylepšení technologie rozeznávání textu pro Google Books.

Total
0
Shares
Další články