Týden v našem koši. Co jste si na Těch internetech nepřečetli

Sociální síť pro majitele WiFi, česká hvězda na Google+, objímání domů. Každý týden nám v e-mailu přistane řada zpráv, které nám připadají příliš šílené, nestihneme je zveřejnit v návalu jiné práce, zapomeneme na ně, nemáme na ně náladu nebo z jiného důvodu nikdy nespatří naši homepage. U některých je to ale vlastně docela škoda, a tak jsme se vám je rozhodli přinášet v rámci pátečního úklidu e-mailové schránky.

Určitě nebudeme jediní, koho iritují týdenní souhrny starých článků vydávané ve snaze vytřískat ještě alespoň pár pageviews z pracně získaného obsahu. Chápeme to, ale zoufale nás to nebaví a nemáme náladu to číst. Rozhodli jsme se na to tedy jít jinak a nabízíme vám zprávy, které jste si na našem webu v uplynulém týdnu zaručeně nepřečetli. Třeba vás nebude bavit ani to, myslíme si ale, že některé z těch věcí mají něco do sebe.

Jéé, ty máš taky WiFi?

“Dovolujeme si Vám oznámit spuštění naší služby 4MoWi (pro mobilní WiFi informace). Naše společnost přichází s původní službou, prostřednictvím které chceme zlepšit využití internetu a mobilních zařízení. Dáváme WiFi sítím tvář a umožňujeme všem uživatelům komunikovat se svým skutečným okolím. V současnosti je dostupná aplikace pro platformu Android.” Tak zní představení aplikace, v níž je vidět seznam okolních přístupových bodů WiFi. Pokud je některý z bodů registrován ve službě 4MoWi, jsou zobrazeny informace, které k němu jeho majitel přidal. Tento bod je možné rozkliknout a uvidět zeď, kde je možné si přečíst příspěvky a vizitky jiných uživatelů, nebo přidat vlastní vzkaz, například recenzi, vizitku nebo jenom pozdrav.

Zakládáme si na tom, že jsme pozitivní médium, takže se omezíme na konstatování, že aplikaci najdete na Google Play. Jestli nám ale chcete něco vzkázat, použijte radši e-mail nebo komentáře, s naší WiFi si rozhodně nepokecáte.

Čumte na Klimka!

Pavel Doležal nám napsal e-mail, to on vždy jednou za čas dělá: “pamatujete jak jsem vam pred rokem rikal koukat na Klimka, ze ma skoro 50.000 followeru na G+ ? Tak juknete dneska https://plus.google.com/+JarekKlimek/posts. Kdyz publikuje fotku na PhotoExtractu, tak ma do 50 hodin pres milion shlednuti ! http://www.photoextract.com/photo/443183.html” Být v kruzích skoro dvou milionů lidí, to už je každopádně mazec.

Nejen stromy lze objímat

Jiřímu Urbánkovi, vedoucímu public relations Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity v Brně, zase musíme poděkovat za informaci o tom, že se  její studenti “pokusí pokořit český rekord – v co největším počtu obejmout jednu z budov Mendelovy univerzity. V roce 2008 se 451 studentů spojilo a objalo budovu školy v Nové Pace. Tento český rekord se nepodařilo dosud žádné škole pokořit. V uplynulých dvou letech se o to neúspěšně pokusili i studenti brněnských univerzit.” Zda se podaří rekord překonat, to se bohužel dozvíme až 16. května.

Pro účastníky každopádně bude připravené grilování domácích klobás, osvěžující nápoje a hry o “hodnotné ceny” (jak jinak). Zájemci budou mít možnost vyzkoušet si jízdu na invalidním vozíčku, geocaching nebo si zahrát oblíbenou společenskou hru Twister v trochu větším měřítku. Celou akci bude moderovat DJ Michal Hrubý. Zúčastnit se může kdokoliv, kdo chce vyjádřit přízeň fakultě a prožít příjemné odpoledne. Pokus překonat český rekord proběhne ve 13 hodin před pavilonem Q v areálu Mendelovy univerzity v Brně, Zemědělská 1, kde byste rozhodně neměli chybět.

200 tisíc lidí má ID

Bezpečné přihlašování k webovým službám mojeID se prý u tuzemských internetových stránek i jejich uživatelů těší po 30 měsících provozu stále větší oblibě. Systém aktuálně zavedly weby skupiny Nova (CET 21), již šestý mediální dům. Zároveň se zaregistroval uživatel s pořadovým číslem 200 000. Projektu se daří i u provozovatelů e-shopů (nejnověji Mironet.cz či Parfums.cz). Mno, tak asi tak.

Na český Facebook míří další spousta (špatných?) stránek

Lunchtime.cz hostuje profily zhruba třetině českých restaurací (kolem 3500) a nyní je začíná vzdělávat i o Facebooku, a to formou desetidílného seriálu, který rozesílá měsíčně všem členským podnikům. Kdo bude chtít, přikoupí si pak jeden z balíčků (vytvoření Fan Page nebo její měsíční vedení). Je tak šance, že stovky z nich začnou nově používat Facebook nebo to budou dělat lépe, což bude docela znatelná změna pro český gastro business. No, trochu se bojíme. Obchodní model Lunchtime, zatím spočívající v platbách od restaurací za vedení profilu na webu, se nyní každopádně začíná posouvat více směrem k sociálním sítím.

Prachů v reklamě přibude, ale jak komu

Celosvětová mediální agentura ZenithOptimedia aktuálně předpovídá, že v roce 2013 porostou globální reklamní investice o 3,9 %, a na konci roku tak dosáhnou 518 mld. USD. “V České republice pro letošní rok očekáváme stagnaci až mírný pokles čistých investic, což je zapříčiněno hlavně nestabilní situací na televizním trhu,” dodává Michal Šeda, ředitel výzkumu z pražské kanceláře agentury. Za růstem globálních reklamních investic stojí hlavně internet, a to díky technickým inovacím a možnosti efektivního měření a zacílení reklamy. ZenithOptimedia předpovídá v roce 2013 růst reklamních investic do internetu o 14,4 %, zatímco tradiční média porostou pouze o 1,6 %. Nejrychleji poroste display reklama, v roce 2013 se očekává 20% růst, a to především díky on-line videím a reklamě na sociálních sítích, které rostou o cca 30 % za rok.

Tak, a teď už víte úplně všechno.

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Stream se opřel do vlastní tvorby. Pomůžou Vaněk, Najbrt i Zuna

Až 40 premiérových dílů každý týden bude nyní přinášet internetová televize Seznamu, včetně desítky zcela nových pořadů. Roman Vaněk ukáže národu co vlastně jíme s Jídlo s.r.o., režisér Marek Najbrt se dal do tvorby politického sitcomu Blaník a Pavel Zuna představí neobvyklé české osobnosti v pořadu Slavní neznámí.