Tržby Seznamu se blíží třem miliardám korun

Seznam navzdory rostoucí globální konkurenci stále roste. Loni meziročně poskočil o 6 procent, s tržbami z reklamy 2,834 miliard korun a ziskem před odpisy a zdaněním 947 milionů. Společnost chce dál invovovat – plánuje další možnosti cílení reklamy, vlastní datové centrum a do dvou let vlastní Street View.

Seznamu rostou tržby, ale klesá provozní zisk. Vyplývá to z výsledků hospodaření za rok 2012, ke kterým společnost vydala tiskovou zprávu. Loni tržby stouply o 6 procent na 2.834 miliardy. Provozní zisk ale klesal – z předloňské více než miliardy na současných 947 milionů.

Tento trend bude podle očekávání společnosti pokračovat i příští rok, kdy se má provozní zisk otřít o hranici 900 milionů, ale tržby se podle plánů ředitele Michala Feixe přiblíží třem miliardám.

Největší přísun peněz do pokladny Seznamu zařídila jako tradičně služba Sklik (30 procent), následují dvě kategorie bannerové display reklamy (první na službách typu Super.cz a Novinky.cz, druhá na oborových inzertních portálech Sreality.cz, Sauto.cz ap.), které mají shodně 25 procent. Zbytek  jsou příjmy z katalogu Firmy.cz.

„Pro rok 2013 očekáváme asi pětiprocentní meziroční růst tržeb. Tento nárůst budeme opět investovat do rozvoje firmy. Nové produkty a služby jsou naší hlavní oblastí investic. Vedle nich se věnujeme i optimalizacím našich dlouhodobých nákladů, třeba budování vlastního datového centra,“ komentoval výsledky výkonný ředitel společnosti Seznam.cz Michal Feix.

Růst největšího tuzemského portálu jistě potěší i osazenstvo letiště Točná. Ivo Lukačovič, který ve firmě drží pořád 70 procent, by si mohl v případě, že by potřeboval, přijít na půl miliardy korun.

Největším hitem loňského roku byla videoreklama. Vydělala 40 milionů korun – o sto procent víc než předloni. Letos Seznam chystá plošnou nabídku behaviorálního cílení reklamy. S její pomocí si inzerenti budou moci lépe vybrat cílové publikum, které reklamu uvidí.

Za připomenutí stojí i rozsáhlé plány Seznamu se službou Mapy.cz, o kterých jsme psali zde. Seznam chce během příštích dvou let pokrýt celou Českou republiku fotkami ve stylu Google Street View, ovšem v mnohem lepší kvalitě. Zatímco fotky Googlu jsou dělány po 20 metrech, Seznam chce fotit každé 3 metry. Navíc by měl pokrýt třikrát víc lokalit než konkurence.

Novinek se letos dočká i firemní struktura. Kvůli zjednodušení administrativy se na podzim sloučí Seznam.cz s firmou Mapy.cz a její zaměstnanci rozšíří řady přibližně tisícovky seznamáků.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Lupénka, kafe a cigárko. Tak tohle Čechy na internetu zajímá

Reklama prostě funguje. A lidi jsou ochotní nejen propagační informace číst, případně na ně koukat, ale ještě sednout k počítači a trávit čas tím, že je budou hledat. A zase na ně koukat. Dokazuje to žebříček toho, co lidi v minulém týdnu na internetu zajímalo víc než kdy jindy. A koukali na to. Přes Seznam.