Trh na poli online vyhledávání nadále roste

Na poli vyhledávačů se žádné překvapení nekoná a Google si nadále drží pozici giganta v tomto segmentu s téměř 80 mld. vyhledávání z oněch celkových 113 mld., jež představují nárůst o 58 % oproti červenci 2008 a 67,5 % podíl na celkovém trhu. Na druhé pozici v celkovém počtu úkonů se umístilo Yahoo! s téměř 9 mld. (7,8% podíl) a na třetí čínský Baidu s 8 mld. (7% podíl). Z největšího nárůstu, a to 94%, se může těšit ruský Yandex, dále již zmiňovaný Google s 58 % a taktéž stránky spojené s Microsoftem a eBay se shodným 41% navýšením.

Zajímavá je statistika rozložení vyhledávacích návyků v rámci jednotlivých oblastí světa. Největší podíl na celkovém počtu provedených vyhledávacích úkonů si nadále drží Evropa (včetně Ruska) s celými 32 %. V těsném závěsu je tichomořská oblast Asie s téměř 31 %, poté Severní Amerika s 25 % a Latinská Amerika se podílí 10,5 %. Globální pestrost se však projevuje u dalších sledovaných ukazatelů, a to počtu vyhledávání na osobu a počtu dní v měsíci strávených prohledáváním internetu na osobu.

Nejvíce dní na internetových vyhledávacích službách stráví Jihoameričané, a to plných 13 dnů. Za nimi jsou s minimálním odstupem jejich severní sousedé s 12,5 dne a Evropa s necelými 12 dny. V Asii takto stráví pouhých 9,3 dne. Co se týče počtu vyhledávání na osobu, opětně vévodí statistikám obyvatelé Latinské Ameriky se 130 úkony, Evropané jich provedou 117 a Severoameričané něco přes 110. A pacifická oblast Asie je opět na chvostu s necelými 85 vyhledávacími úkony na hlavu.