TOP virály týdne: Je lepší Leoš Mareš nebo Old Spice Guy?

Minulý týden přinesl dva zásadní spoty. Odhalení toho, jak to ve skutečnosti bylo s tím Leošem Marešem a exkrementy na jeho autě, a další báječný až geniální tah od týmu, který stojí za Old Spice Guyem. Sami můžete srovnat, jak se dělají virály u nás a jak tam venku…

Leoš Mareš není Leošem Marešem

Za videem, které vygenerovalo statisíce zhlédnutí na všemožných video sharing službách, je ve skutečnosti pokus o virál. Pravděpodobně netřeba připomínat video, které to “dotáhlo” až na titulky nejčtenějších tištěných bulvárních médií u nás, a rovnou se podívejme na šokující pravdu. Video je z dílny agentury Loosers Prague a klientem byl, světe div se, CZ.NIC, který chtěl upozornit na to, aby byli lidí opatrní a nevěřili všemu, co uvidí. Video poměrně solidně rozebral Adam Reinberger na svém blogu a my sdílíme podobné pochybnosti o tom, jak vlastně celá kampaň splnila svůj účel.

Old Spice Guy Strikes back. Again

Jsme velcí fanoušky čehokoliv, co Wieden+Kennedy připraví pro Old Spice (o jeho návratu jsme už psali). Ani tentokrát nejsme zklamáni. Identifikovali největšího fanouška Old Spice Guye, zavolali mu a dali mu do rukou zbrusu nové reklamní video, které ještě nikdo předtím neměl možnost zhlédnout (a dva lístky na Super Bowl k tomu). Jenom samotné video s telefonátem má už přes 360 tisíc zhlédnutí na YouTube. Úžasná ukázka toho, jak se dá pracovat s komunitou. Více se videu a kampani věnuje Viralblog a čtení je to rozhodně zajímavé.

Je štěstí nakažlivé?

Aerolinky KLM se stejně jako všichni ostatní také rozhodly vstoupit do velkého světa neomezených možností sociálních médií. Zkusily přímo na letišti identifikovat své fanoušky a rozdat jim malé dárky. Co z toho? Je milion impresí dobrý case pro používání sociálních médií a odměňování svých věrných zákazníků?

Všichni jsme propojení

Nezisková organizace WWF má tradičně pěkné kampaně (mrkněte třeba na Save as WWF, save a tree). Tohle je jedna z nejnovějších, a i když z nějakého důvodu nemá masivní počet zhlédnutí, nám se prostě líbí.

Pattex Viral

I výrobce lepidel může zkusit rozjet virální kampaň. Je jen otázka, jak bude úspěšná a jestli nebude poněkud ulepená…

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Bankovní trojan řádí i v Česku, spadeno má na bitcoiny

S růstem kurzu bitcoinu se z virtuální měny stává čím dál tím zajímavější komodita pro internetové piráty. Bezpečáci z ESETu objevili novou vlnu bankovního viru Hesperbot. Stejně jako v předešlých případech, i tentokrát hrozba využila nebývale působivou kampaň založenou na důvěryhodných organizacích, čímž své oběti nutila ke spuštění malwaru.
Přečtěte si více

Kdy se mobilní reklama stane vážným soupeřem pro ostatní?

Mobilní reklamě se ve světě zdánlivě daří, roste dvouciferně a největší technologičtí hráči již nyní intenzivně investují do její zářné budoucnosti. A přes to všechno jsou výnosy z mobilní reklamy jen minimální a ani zdaleka nedosahují potenciálu, který by se s ohledem na množství času stráveného na mobilním webu dal očekávat.