TED představil svou desítku nejinspirativnějších reklam

TED známe hlavně jako organizaci, která si vzala za cíl zviditelnit originální a vizionářské nápady všeho druhu. Již druhý rok ale TED dělá i do reklamy, a tak se můžeme podívat, jaké videospoty jeho zástupcům připadaly za uplynulých 12 měsíců nejblíže filozofii TED. Vyhraje u vás tuniská politika, odhodlanost Mazdy, mexické burritos, nebo snad medvěd v roli režiséra?

Je nutno říci, že stejných pravidel, jakých se TED drží při výběru řečníků na svoje akce, se organizace drží i při výběru reklam. Nečekejte tak rozhodně žádné krátké a jednoduché spoty. Vybrané reklamy jsou obvykle delší, snaží se vyprávět lidské příběhy (v jednom případě medvědí), vykazovat nadprůměrnou dávku originality a hlavně inspirovat a tak trochu i dojmout. Na druhou stranu, pokud jste již nějaká videa na TEDu viděli, tak byste asi stejně nic jiného nečekali.

Výše řečené potvrzuje nakonec i Chris Anderson z TEDu: “Vyhledávali jsme reklamy, které byly vedené nápadem. V TEDu známe sílu představivosti a inovace. Chceme odměňovat společnosti, které investují do delší formy a krásně vytvořených kampaní cenících si lidské pozornosti a inteligence, které se nebojí udělat reklamu delší proto, aby obsahovala příběh hodný zamyšlení.”

Canal+: The Bear

Značka: Canal+
Agentura: BETC

Dovede si představit medvěda v roli režiséra? Televizní stanice Canal+ to rozhodně dovede a se svojí sympatickou představou se rozhodla podělit s veřejností.

Chipotle: Back to the Start

Značka: Chipotle
Agentura: Creative Artists Agency Los Angeles

Chipotle si zakládají na tom, že jejich Burritos jsou vyráběny z nejlepších surovin, a to tak, aby byl zároveň brán ohled na farmáře, zvířata a životní prostředí. V jejich reklamě Back to the Start jsou tyto prvky k nalezení všechny.

Engagement Citoyen: The Return of Dictator Ben Ali

Značka: Engagement Citoyen
Agentura: Memac Ogilvy Tunisia

Jak přesvědčit lidi, aby šli volit? V České republice by to asi nebylo snadné, ale v Tunisku přece jen jeden nástroj je. Díky jen rok staré zkušenosti s diktaturou stačí obyvatelům připomenout, že by se totalitní režim mohl kdykoliv vrátit.

L’Oreal Paris: Aimee Mullins

Značka: Loreal
Agentura: R/GA New York

L’Oreal Paris vsadila v této reklamě na Aimee Mullins, svou novou brand ambasadorku. Aimee žije se dvěma protetickýma nohama, přesto se stala tváří značky pro reklamu, mimo jiné na tónovací krém True Match. Příběh o tom, jak Aimee prožívá svůj život a jaký vliv na ni mělo točení reklam, je pro leckterou ženu jistě inspirativní.

Mazda: Defy Convention

Značka: Mazda
Agentura: Team Cosmos / JWT Germany / Team Mazda Europe

Mazda ve svém spotu Defy Convention připomíná svou hirošimskou tradici a odhodlání, s nímž museli obyvatelé tohoto města a jeho okolí čelit následkům druhé světové války. Problémy vnímat jako výzvy, přistupovat k výrobě automobilů jinak a hlavně se nikdy nevzdávat.

Microsoft: Kinect Effect

Značka: Microsoft
Agentura: twofifteenmccann San Francisco

Kinect od Microsoftu je bezpochyby skvělá hračka, podle společnosti by ale mohl být i něčím mnohem přínosnějším. Různé varianty toho, jak by se technologie dala využít ke zjednodušení dalších oborů lidské činnosti, zkoumá spot Kinect Effect.

NTT Docomo: Xylophone

Značka: NTT Docomo, Inc.
Agentura: Drill, Inc. Dentsu, Inc. Tokyo

Máte-li rádi různá videa s dominem nebo padajícími předměty, které spouští další mechanismy a zařízení, a kde stačí na začátku jediným dotykem nastartovat pohyb a poté i několik minut v kuse sledovat výsledek, bude se vám líbit i klip Xylophone. Kulička vám tentokrát zahraje písničku a na konci vás čeká malé překvapení. Schválně, byli byste předem uhádli, na co se tahle reklama snaží upoutat?

Prudential Day One: Linda

Značka: Prudential
Agentura: Droga5 New York

Jít do důchodu je pro starého člověka velká změna. Po desetiletích v práci, kdy každý den byl osm hodin na nohou a plnil zadané úkoly nebo sám úkoly zadával, je najednou ponechán sám sobě a celý svůj denní program si musí zařídit sám. Že to nemusí být jen stresující zkušenost se snaží ukázat spot od poskytovatele finančních produktů na zajištění stáří, společnosti Prudential.

Rethink Breast Cancer: Your Man Reminder

Značka: Rethink Breast Cancer
Agentura: john st. Torronto

Kromě úspěšných reklam, kde vnadné dívky upozorňují muže na rizika rakoviny prostaty, se objevila i jejich obdoba pro ženy. Hned několik vysportovaných fešáků dámám radí, jak předejít rakovině prsu, jedné z nejčastějších forem rakoviny u žen.

Sharpie: Start with Sharpie

Značka: Sharpie
Agentura: Draftfcb Chicago

K čemu všemu mohou nadanému člověku být dobré kvalitní tužka či pero, o to se s vámi podělí poslední z desítky vybraných spotů, tentokrát od společnosti Shapie a agentury Draftfcb Chicago. Mladík s pseudonymem Cheeming Boey v něm popisuje, jaké byly jeho počátky na dráze umělce a jak začal ručně malovat papírové kelímky a prodávat je.

Via TED

Total
0
Shares
Další články