Studie: Nakupující utrácejí na iPadu více. Mnohem více

Server Econsultancy upozornil na výsledky výzkumu týkajícího se nákupního chování uživatelů iPadů a dalších platforem. Konverzní poměr u iPadu byl za srpen tohoto roku 3,82 %, u desktopů 1,9 %. Tato čísla ukazují, proč by se obchodníci měli zaměřit na optimalizaci svých e-shopů pro iPady a další mobilní zařízení. Z mobilních zařízení se totiž nakupuje s větší ochotou, než ze stolních počítačů a notebooků. Data výzkumu byla pořízena v reklamní síti Affiliate Window na poměrně velkém vzorku více než 80 milionů návštěvníků a více než jednoho a půl milionu obchodů.

Tyto statistiky neobsahují obchody uzavřené v aplikacích, kromě nákupů, které proběhly po přesměrování z aplikací na web. Affiliate byznys je tvrdý a čísla jednoznačně ukazují, že se mu lépe daří (co se konverzí a výše objednávek týče) na mobilních zařízeních. Samozřejmě je třeba brát v úvahu, že drtivá většina celkového objemu transakcí stále probíhá z desktopů, tedy nemobilních zařízení. Nicméně v oblasti úspěšnosti mobilní zařízení vedou, a pokud budeme předpokládat, že se počet lidí utrácejících přes tablety a mobilní telefony bude výrazně rozrůstat, měli by majitelé mobilních zařízení obchodníky zajímat.

Vyšší objednávky, výborná konverze a zlomový srpen

Britský trh ukazuje, že i průměrná výše objednávky je v případě transakce provedené přes iPad vyšší než u ostatních platforem. Zákazník přes iPad objedná v průměru zboží za skoro 70 liber, přes desktop je to 65 liber. Srovnání ostatních kanálů je také zajímavé, uživatelé iPhonu utratí více (v průměru přes 48 liber za objednávku) než uživatelé zařízení s Androidem (44 liber). Blackberry v tomto srovnání vychází kupodivu nejhůře, průměrná výše objednávky je 32,5 liber.

Čísla z eBaye dokonce ukazují, že uživatelé tabletů utratí o 50 % více než zákazníci surfující z desktopů. Tablety (zejména iPad) si stojí ve srovnání s desktopy lépe nejenom v případě průměrné výše objednávky, ale i v konverzním poměru. Tablet od Applu má za srpen konverzní poměr 3,82 %, Android 2,58 % a nemobilní zařízení pouhých 1,9 %.

Právě srpen tohoto roku byl podle výzkumu zlomový, iPad zaznamenal poprvé nejvíce prodejů ze všech sledovaných zařízení. Z prvního místa na žebříčku byl sesazen iPhone, dobře se dařilo také Androidu, který zaznamenal větší nárůst prodejů než Blackberry. Z více než 1,5 milionu obchodů, tedy objednávek, bylo 77 tisíc provedeno přes mobilní zařízení (27 tisíc přes iPad, 26 tisíc přes iPhone a 14 tisíc přes Android).

Pokud bychom měli jmenovat oblast, která dokáže z iPadů profitovat nejlépe, byla by to určitě móda. Skoro čtyři procenta obchodů v tomto segmentu proběhnou přes iPady. Ostatní segmenty výrazně pokulhávají, například u elektra toto číslo nedosahuje ani dvou procent, u cestování to je pouhé jedno procento.

Zákazníci, kteří se vyplatí

Proč se vlastně iPadům a dalším mobilním zařízením v oblasti prodejů daří? Respondenti výzkumu uvádějí, že jsou spokojeni nebo dokonce velmi spokojeni se zkušeností s návštěvou webů z tabletů. Z tabletů se podle zákazníků nakupuje lépe než z mobilních telefonů, i když hůře než na desktopech. iPad je na tom ze všech mobilních zařízení nejlépe a pokud vezmeme v úvahu, že v použitelnosti webů pro majitele iPadů jsou ještě obrovské rezervy, musejí prodejci v honbě za penězi hodně zlepšovat. Majitelé iPadů jsou pro ně více než zajímaví, utrácejí dost peněz a nejsou tolik citliví na cenu.

Vzorový majitel iPadu surfuje po internetu doma, často i v posteli v neděli dopoledne při sledování televize. Jde tedy o jiné zákazníky, než ty, kteří sedí u počítače v práci. Pouze 16 % britských firem prý testuje svoje weby i pro tablety. Návštěvníci více než tři čtvrtin z nich tedy mohou narazit na problém při objednávání nebo platbě. Situace u nás nebude lepší, jistě to potvrdí mnoho majitelů tabletů, kteří se pokoušeli z těchto zařízení něco objednat na českých e-shopech. Zkusme si představit, jaké peníze by přes iPady a tablety vůbec tekly, kdyby tato zařízení většina prodejců neignorovala…