Studie: malé reklamní formáty jsou efektivnější

Výzkumná společnost Dynamic Logic (součást koncernu Millward Brown) zkoumala efektivitu téměř 2400 online kampaní, které proběhly v posledních 3 letech. Výsledkem je zjištění, že efektivitu nejvíce ovlivňuje tvar bannerů a jejích umístění. Half bannery (234x60px a 180×150 px) jsou podle studie výrazně efektivnější než leaderboardy (745x100px), nebo skyscrapery (120×600). Studie z toho vyvozuje, že tím, že jsou malé bannery většinou lépe integrovány do obsahu i designu webu (čti: vypadají jako obsah) odolávají lépe bannerové slepotě.

Studie rovněž zjistila, že bannery, ve kterých je použito video mají nejlepší výsledky co se brand awareness cílů týče.

Studie ovšem nepočítala s intextovými a textovými reklamami, hypertexty ani novými standardizovanými formáty od Online Publisher´s Association:

  • Fixed panel: 336x860px (skroluje dolů s uživatelem)
  • XXL: 468x648px (video banner)
  • Pushdown: 970x418px

Několik tipů jak zvýšit efektivitu vašich bannerů od Dynamic Logic

  • Jednoduchý flash je přeužíván. Lepší volbou jsou rich media formáty s videem. Lepší volbou než jednoduchý flash je dokonce i GIF/JPG banner.
  • Jestli máte tu možnost, vyhněte se těm bannerům, které ohraničují obsah – ty jsou nejčastěji ignorované.
  • Vydavatelé by měli zvážit změnu umístění bannerů podle specifických stránek. Umístěním bannerových ploch na stejná místa na všechny stránky webu uživatele dále trénuje k bannerové slepotě.
  • Vyhněte se bannerům, které blikají, nebo jsou jinak extrémně otravné. Nejenom, že nepomohou vašemu brandu, výsledek může být úplně opačný.