Studie: Jak se Češi staví k online nakupování?

Na přelomu března a dubna 2010 připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK) ve spolupráci s nezávislou agenturou Mediaresearch studii zaměřenou na nakupování zboží a služeb po internetu. Průzkum mezi internetovými uživateli přinesl zajímavé informace mimo jiné o tom, jakým způsobem se většina nakupujících na internetu chová a co upřednostňuje při výběru e-shopu.

Z provedeného průzkumu vyplývá, že pro většinu nakupujících je i nadále při výběru e-shopu nejdůležitější cena zboží (66%), avšak již téměř třetina spotřebitelů dává přednost kvalitním obchodům, se kterými mají dobrou zkušenost. Kromě ceny zboží internetoví nakupující uvedli jako velmi důležité při rozhodování o nákupu v e-shopu kvalitně popsané technické parametry a zobrazení zboží. Z dodatkových služeb pak uživatelé vnímají jako významný bonus dopravu objednaného zboží zdarma.

Online nákupy 1

Z průzkumu dále vyplynulo, že i nadále je nejoblíbenějším způsobem úhrady zboží podle očekávání dobírka, kterou si vybírá nejvýznamnější část spotřebitelů (44%). Zároveň se ale potvrdilo, že zákazníci již běžně využívají i ostatní druhy plateb nabízených na trhu a hradí své nákupy také bankovním převodem (35%), kartou (8%) či prostřednictvím platebních systémů (2%). Zbývající část (10%) pak využívá internetu především k objednání zboží, které si pak osobně vyzvedne a uhradí v prodejnách e-obchodů.

Online nákupy 2

Zdroj: TZ

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Užitečná prezentace: Základy webového vývoje pro nevývojáře

Pokud vás internet živí, a to na jakékoliv úrovni, je pravděpodobné, že dříve či později tak či onak přijdete do kontaktu s technickou částí jeho fungování. Pokud ale development není vaší hlavní profesionální náplní, může se stát, že vaše znalosti i relativně základních konceptů budou přeci jen pokulhávat. S tím může pomoci povedená prezentace.