Studie: Co o vás prozradí marketérům vaše fotky

Fotky ze života postujeme každý den. Kromě událostí na nich ale zaznamenáváme mnohem víc věcí. Styl oblékání, účesy, auta, vybavení domácnosti nebo řeč těla. Podle vědců by měla novinka pomoci generovat relevantnější obsah, cílenější reklamy a na sociálních sítích hlavně obsah šitý na míru.

Díky naší závislostí na sdílení a dokumentování svých životů mohou marketéři a lidé z reklamní agentury jednoduše zjistit plno detailů, za které by jinak museli platit leckdy i drahé výzkumy. Výzkumníci z univerzity v San Diegu vyvinuli program, který skenuje fotky a rozděluje vyfocené lidi do jednotlivých subkultur.

Jednotlivé kategorie se moc neliší od tuzemské sbírky městských kultur, kterou sestavil Vladimír 518 pod názvem Kmeny. Takže jsou tam bikeři, meteláci, surfaři, hip-hopeři a samozřejmě hipsteři.

Zatímco lidé si ostatní zaškatulkují okamžitě, počítačům to chvilku trvá. Algoritmus rozdělí každou postavu na šest částí – obličej, hlava, krk, trup a ruce. Program umí následně analyzovat účes, barvu vlasů, make-up, tetování nebo šperky.

Zároveň roste zájem o analyzování on-line kamer, které jsou rozmístěny na veřejných místech po celém světě. Na tom staví byznys například čeští Click2stream. “Je to první krok, momentálně se snaží rozlomit kód signálů řeči těla,” vysvětluje spoluautor studie Serge Belongie.

photos hipster computer vision

Hipsteři jsou podle Belongieho jedna z reklamně nejvděčnějších skupin. Jejich módu a často nekomerční směřování právě využívají marketéři a reklamní agentury k podporování mainstreamu svých výroků. Stejně jako to je a bylo víceméně u všech subkultur.

evolution-of-the-hipster-infographic1

via ST

Total
0
Shares
Další články