Starbucks spustil první dvě iPhone aplikace. A stojí za to

Starbucks už je v mobilech svých fanoušků delší dobu. Přes SMS posílal svým uživatelům lokalizaci nejbližší kavárny a ve spolupráci s Applem dodávali do iTunes songy, které se v řetězci zrovna hrály. Tento týden se pouští o další level dál a spouští hned dvě iPhone/iPod Touch aplikace. Ta první posouvá lokalizaci kaváren o level dál, ta druhá testuje možnosti placení přes iPhone.

Zajímavé je, že obě aplikace jsou výsledkem crowdsourcovaného feedbacku z Facebook stránky (ta má neuvěřitelných 3,8 milionů fanoušků a když nepočítáme fan stránku samotného Facebooku, jedná se o největší brandovou stránku vůbec). U lokalizační aplikace si uživatelé přáli rozšířené vyhledávání podle otvíracích hodin a featur (příklad: drive-thru ano/ne, apod.). V aplikaci je možné také sledovat nutriční hodnoty všech produktů, které si uživatel může ve Starbucks koupit.

starbucksDruhá aplikace je zajímavější: uživatelům, kteří používají k placení předplacenou Starbucks kartu, dovoluje v reálném čase kontrolovat aktuální zůstatek a dobití přes platební kartu. Samotná aplikace se pak chová jako Starbucks karta – na obrazovce se objeví čárový kód, který si obsluha naskenuje a funguje úplně stejně jako ona klasická plastová zákaznická karta.

Aplikace je momentálně ve stadiu testování v 16 kavárnách v Seattlu, kde je podle zástupců Starbucks nejvyšší koncetrace uživatelů jak s iPhonem, tak se zákaznickou kartou.

Starbucks bude výsledky obou aplikací monitorovat opět skrze feedback na Facebooku a slibuje do příští verze integrovat další várku nejlepších uživatelských inovací.

via The Wall Street Journal