Spuštění Spotify v Česku se blíží. Už obesílá novináře

„Rádi bychom vám nabídli příležitost stát se jedním z prvních uživatelů Spotify v České republice před oficiálním uvedením služby na trh,“ tvrdí pozvánka do testování.  Termín ani žádné bližší informace ale zatím nejsou k dispozici.

Na závěr roku to ale všechno nahrává tomu, že by se po iTunes, Google Play Music a další skupině podobných hudebních serverů jako třeba Rdio nebo Deezer, mohlo v Česku objevit i Spotify se svým katalogem víc než dvaceti milionů skladeb.

Spotify má v současnosti čtyřiadvacet milionů uživatelů v dvaatřiceti zemích po celém světě. Šest milionů z toho si za přístup k neomezenému oceánu hudby platí.

Pokud se Spotify do Česka dostane ještě letos, tak místní internet dokončí přibližování k tomu západnímu, protože tu bude už fungovat všechno. A to včetně tuzemské verze streamovací služby MusicJet, která má ale momentálně jen kolem 250 tisíc písniček. Pravděpodobně tak nazrál čas k tomu, abychom se naučili za hudbu platit.

Češi mají digitální hudbu rádi

Podle průzkumu portálu  Seznam si Češi nejčastěji pouští hudbu z počítačů či tabletů. Odpověď “pouštím si často” zvolilo u tohoto způsobu 62 % dotázaných. Na druhém místě se umístilo rádio, které si pouští často 51 % zúčastněných, na třetím mobilní telefon s 33 %.

Pomoc pro začínající kapely

Kromě velkých hráčů se do muziky na webu pouští i samotní muzikanti a fanoušci místní hudební scény. Prorazit do světa chtějí pomocí tuzemským muzikantům servery jako FairPriceMusic, BeatBan nebo ProdejHudbu.

Právě ProdejHudbu je společná akce Bandzone.cz a Supraphonu a otevírá tak nový kanál pro velké i začínající kapely, jejichž písničky nyní potečou nejen do online obchodu Supraphonline.cz, ale rovnou i do iTunes, Deezeru, Amazonu nebo Google Play Music a celkem dvou set hudebních on-line obchodů.