Skype dál roste, ještě rychleji než kdy předtím

Skypu přijetí do rodiny Microsoftu zjevně prospívá. Alespoň tomu nasvědčuje letošní rekordní růst, který podle nových údajů pokračoval i v posledních měsících. Od počátku roku si Skype v počtu současně aktivních uživatelů polepšil minimálně o dalších 13 milionů a lépe odolává sezónním výkyvům.

Už od počátku roku Skype pravidelně překonává rekordy v počtu uživatelů připojených ke službě v jeden moment. Poslední rekord padl minulý týden, kdy jich společnost zaznamenala přes 45 milionů najednou, o 3 miliony více než o pouhý měsíc dřív. To je nejrychlejší nárůst za celou historii společnosti, která nedávno oslavila devět let existence a těžko se tak dá v internetovém prostředí označovat za mladou. Ještě koncem února činil rekord současně aktivních uživatelů “pouze” 32 milionů.

Skypu se také povedlo zredukovat takzvanou letní pauzu. Jde o letní měsíce, kdy jeho služby využívá méně lidí než přes chladnější podzimní a zimní období roku, a kdy dočasně klesají počty aktivních uživatelů. Zatímco historicky byla letní pauza dlouhá i celých šest měsíců, letos se povedlo vrátit k předprázdninovým počtům uživatelů již po 135 dnech.

Od akvizice Microsoftem se Skypu růst skutečně zrychlil. Stačí vzít v úvahu, že v prosinci 2010, několik měsíců před akvizicí, měla služba 150 milionů měsíčně aktivních uživatelů. V říjnu 2011, pět měsíců po akvizici, se dostala na 200 milionů, zisk 50 milionů uživatelů jí tedy trval nějakých 10 měsíců. O dalších 50 milionů si ale Skype pod hlavičkou Microsoftu polepšil již za pouhých 8 měsíců, do června 2012. Ať už Microsoft vnesl do Skypu jakékoliv nové nápady, podle jeho výsledků se zdá, že fungují nad očekávání dobře.

Via TC

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika dne: SEO, ktoré smeruje do neba

Slovenská agentura Visibility připravila moc pěknou infografiku, která jednoduše ukazuje rozdíly mezi dobrou optimalizací a tou, která vede tak maximálně do pekel. Co myslíte, jsou patičkové farmy a registrace do stovek katalogů dobrým, nebo špatným nápadem? A je honba za vysokým PageRankem opravdu tak důležitá?