Silicon Valley došla trpělivost, firmy chtějí zveřejnit informace z PRISM

Už nás to ale opravdu nebaví. Nechceme čekat na další informace od Edwarda Snowdena, ať už dostane azyl kdekoliv. Chceme uklidnit své zákazníky a uživatele. Firmy v Silicon Valley převzaly iniciativu a kauza PRISM se tak dostává do další fáze.

Apple, Google a tucet dalších technologických firem chtějí uzavřít trapnou kapitolu s názvem PRISM. Od úřadů žádají povolení k tomu, aby mohli prozradit, co po nich Národní bezpečnostní agentura chtěla. Vznikla by tak přehledná statistika všech požadavků včetně jejich povahy. Po podobném kroku začal minulý týden volat Microsoft.

Dopis s požadavky dostal kromě generála Keitha Alexandera z NSA i prezident Obama a americký Kongres. Váhu obálce dodávají podpisy většiny vlivných internetových firem včetně Facebooku, Twitteru a LinkedIn. Celou akci podporuje lidskoprávní organizace Human Rights Watch a jedno ze zásadních internetových sdružení Electronic Frontier Foundation.

Technologičtí giganti mohou zveřejnit část dat už teď, není to ale jednoduché. V mnoha případech musí totiž žádat soud o povolení. A to jim vadí.  “Není jiná možnost, soud rozhodl, že to tak má být,” komentuje situaci Alexander. Samotné tajné služby by byly zveřejnění informací nakloněny. “Chtějí prostě říct světu, že opravdu nečteme všechny e-maily, myslím, že svou logiku to má,” dodává Alexander.

Velcí hráči už chtějí zastavit i příliv naštvaných příspěvků na sociálních sítích. Kauza se totiž rozšířila po celém světě. NSA totiž není jediná, kdo sledoval cvrkot na internetu. Svou kauzu už řeší i ve Francii a Velké Británii. A ten, který to všechno vytáhl na světlo možná bude nominován na Nobelovu cenu míru.

via BBC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Janem Jelínkem o tom, proč se z agentur stávají inkubátory

Světy startupů a digitálních agentur k sobě měly vždy blízko. Jak zájmem o technologie a přitažlivostí pro podobný typ lidí, tak pojetím inovace a kreativity, jejímž principem je podle creative bitch agentury 2FRESH Honzy Jelínka "nebát se dělat chyby a zkoušet nové věci". Možná i proto nyní tahle firma chystá vlastní malý inkubátor a není zdaleka jediná, kdo uvažuje tímto způsobem.