Seznam loni utržil téměř 3 miliardy a rozhlíží se za hranice Česka

I v roce 2013 rostly nejvíce příjmy z reklamy ve vyhledávání, tedy z reklamního systému Sklik. Ten již tvoří na celkových tržbách společnosti Seznam.cz přes 30 %. Po zhruba čtvrtinovém podílu si na tržbách společnosti udržují příjmy z bannerové display reklamy (na službách jako jsou Novinky.cz, Super.cz atd.) a na oborových inzertních serverech (Sreality.cz, Sauto.cz, Zboží.cz atd.). Podíl příjmů z katalogového serveru Firmy.cz byl v roce 2013 na úrovni 20 %. Zisk společnosti Seznam.cz před zdaněním se za rok 2013 vyšplhal na 930 milionů korun.

Nové reklamní formáty zafungovaly

Kromě mnoha produktových inovací představil v roce 2013 Seznam.cz i několik nových reklamních možností. Patří k nim například behaviorálně cílená reklama, kterou už využili klienti společnosti Seznam.cz ve více než 1 000 kampaních v celkové hodnotě téměř 100 milionů korun. Druhou z nových reklamních možností je retargeting v reklamním systému Sklik. I ten se inzerentům podle Seznamu vyplácí. Přináší jim až 50% nárůst efektivity reklamních kampaní a snižuje cenu za proklik až o 70 %. Není proto divu, že v současné době tvoří retargeting 15 % všech zobrazených sklikových kampaní. Seznam.cz nabízí i rich-media formáty jak na webu, tak na mobilu.

„Myslím, že už není třeba více dokazovat, jak jsme zrychlili produktové inovace a kolik nového jsme toho přinesli v posledním roce našim inzerentům. Každý, kdo Seznam.cz aspoň trochu sleduje, si může spočítat, kolik novinek jsme představili nejen v loňském roce, ale i za první měsíce letošního roku. V tomto inovačním tempu budeme rozhodně pokračovat,“ říká generální ředitel Seznamu Pavel Zima.

Česká republika přestává stačit

„Rozhodli jsme se ale i více se rozkročit. Chci totiž Seznam.cz připravit na budoucnost – potřebujeme si pohlídat, že nebudeme závislí na jedné službě. Proto se nově bude Michal Feix v roli ředitele pro business development věnovat vyhledávání a realizaci nových příležitostí a projektů, a to i za hranicemi České republiky. Nový byznys budeme hledat v mnohem větší míře než doposud. Michal Feix si bude pro splnění všech úkolů, které v této oblasti dostane, hledat i další posily do týmu,“ přidává Zima strategický pohled do budoucna.

Michal Feix tak opouští roli výkonného ředitele, aby se mohl věnovat novým úkolům a hledání nových trhů i příležitostí. Zároveň mu zůstává agenda styku se státní správou i role jednatele v dceřiných společnostech Seznam.cz investiční a Seznam.cz datová centra. Pavel Zima si v roli generálního ředitele bere opět na starosti řízení všech ředitelů. Novou roli produktového ředitele získává Petr Král.

„Petr Král byl poslední dva roky u všech našich zásadních produktových inovací. Proto je pro mě na tuto pozici ideální volbou. Dostává nově zodpovědnost i za marketing, který díky této změně bude mít k produktu mnohem blíže a bude součástí jeho vzniku,“ doplňuje Zima.