Šéf Baidu: Cizí firmy to budou mít v Číně vždycky těžké

Pokud hledáte nové obchodní příležitosti v Číně, musíte napřed pochopit místní trh. A to je problém, na který zatím narazily všechny firmy, které to v nejlidnatější zemi světa zkoušely. Alespoň to tvrdí šéf čínské vyhledávací jedničky Baidu Robin Li.

“Plno zahraničních firem spěchá na čínský trh a doufá, že v druhé nejrychleji rostoucí ekonomice světa vydělají rychle peníze. Většina z nich ale selže, protože nevěnují dostatek času pochopení všech zákoutí komplikovaného čínského trhu,” vysvětluje manažer.  

“Musí začít odspodu. Pokud nepochopí zákonitosti lokálního tržního prostředí, nemají v podstatě šanci,” dodává Li v rozhovoru pro CNN. A jako typický příklad uvádí Google a jeho marný boj s čínskou vládou a jejím cenzurním systémem. Nakonec to Američané vzdali a přestěhovali servery do Hong Kongu.

Z čínsko-americké přestřelky vytěžilo samozřejmě nejvíc Baidu, které je tak společně s tuzemským Seznamem, jedním z mála lokálních služeb, která nájezdu Googlu odolala.

Total
0
Shares
Další články