Šéf Amazonu si koupil noviny. Za čtvrt miliardy dolarů v hotovosti

Americká mediální scéna zažívá největší výprodej v dějinách. Během jednoho týdne změnily majitele hned dva zásadní deníky, ale i týdeník Newsweek.

Washington Post za čtvrt miliardy dolarů, Boston Globe za sedmdesát milionů a Newsweek za zatím nezveřejněnou částku. To všechno během jednoho týdne. Takové zemětřesení tu ještě nebylo.

Největší rána je ale Washington Post, tradiční liberální deník z hlavního města spadl do klína šéfovi Amazonu Jeffu Bezosovi. Papírová éra tak končí a do tradičního byznysu se začínají montovat internetoví milionáři. Není to jeho první soukromá investice do médií, a tak ví, jak se na novináře musí. V dubnu už nalil pět milionů do Business Insideru.

Washington Post je ikonou americké žurnalistiky. Osmdesát let ho vydávala jedna rodina. Reportéři Postu mají na svědomí třeba kauzu Watergate. Samozřejmě se objevila nervozita. Bezos už uklidnil situaci prohlášením, že nechce měnit hodnoty ani vedení deníku. “Ukol papírových novin zůstává –  sloužit primárně čtenářům a ne osobním zájmům vlastníků,” tvrdí v dopisu zaměstnancům. Všem také slíbil stejnou nebo vyšší mzdu během následujícího roku. Kdo by si chtěl prostudovat kupní smlouvu, tak ať neváhá.

Událost už glosovala i česká scéna. “Jeff Bezos kupuje Washington Post. Že nakupuje papír Babiš, to je OK, ale tohle je ekvivalent toho, kdyby Ondra Fryc koupil Lidovky,” popsal nákup na svém Twitteru Rosťa Kocman z Druidly.

I tuzemská mediální scéna má s prodejem velkých médií bohatým podnikatelům své zkušenosti. Vydavatelství Economia spravuje těžař Zdeněk Bakala a mediální kolos MAFRA nedávno koupil zemědělec Andrej Babiš. Zároveň pokračuje propojování Seznamu a vydavatele deníku Právo.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Co čeká českou mediální scénu v roce 2014?

Odpověď na tuto otázku by měla dát velká mediální debata, která zahájí letošní již 8. ročník konference Czech Internet Forum. 13 předních osobností největších mediálních domů, mediálních agentur a zástupců inzerentů v ní bude diskutovat o tom, zda příští rok bude pro média lepší, či horší než ten letošní, zda se ještě vůbec vyplatí média provozovat, a kolik se jich vůbec dokáže na našem trhu uživit.