ROLETIK: Digitální transformace ve světě castingu? Žádný problém!

Manželé Barbora a Jan Roubovi založili startup ROLETIK, který přináší digitální transformaci do světa castingu. Slouží primárně castingovým a produkčním agenturám. Sami se několik let pohybovali ve filmovém průmyslu a zjistili, že mu ucelený nástroj pro výběr hereckých talentů a jejich organizaci, správu castingů a dalších úkonů nezbytných pro natáčení chybí. V programu CzechStarter od CzechInvestu se zakladatelé startupu zaměřili s mentory na to, jak lépe prezentovat svůj produkt potenciálním klientům doma i v zahraničí.

Na jedné straně je filmové prostředí plné inovací a pokroku, u vizuálních efektů je mnohdy obtížné rozeznat realitu od fikce. Kde se však zastavil čas, je filmový casting. Agentury bojují s nadbytkem administrativních úkonů, topí se ve spoustě tabulek a některé dokonce dodnes obvolávají herce po telefonu a posílají jim SMS. Velká řada používaných nástrojů pochází z devadesátých let.

Startup ROLETIK p řináší digitální transformaci do světa castingu, zdroj: ROLETIK

„Z každého projektu, kterému ROLETIK usnadní práci, máme velkou radost. V roce 2020 jsme spolupracovali s naším klientem – agenturou CAST ME – na organizaci herců při natáčení dánského filmu Marco Effekten. Ten vyšel v únoru 2021,“ popsal spoluzakladatelka startupu ROLETIK Barbora Roubová.

ROLETIK vznikl za aktivní podpory filmařů. „Naším cílem nikdy nebylo nahrazovat jakýkoliv článek existujícího řetězce, ale přinést evoluci a zefektivnit stávající způsob práce ve filmovém odvětví. Podáváme pomocnou ruku,“ řekla Roubová a dodává: „Z vlastní zkušenosti víme, že je natáčení filmů dřina. Časová tíseň a neustálé změny vytvářejí chaos a lidé pod tlakem chybují. ROLETIK automatizuje běžné úkony a ušetří až 60 procent času z denní administrativy. Navíc se snažíme být důslední v nakládání s osobními údaji, které musí být vždy v souladu s GDPR.“

ROLETIK zjednodušuje komunikaci a pomáhá klientům ve všech fázích castingu. Skrze platformu ROLETIK probíhá správa herecké databáze, komparzního rejstříku, a dokonce i samotná organizace castingu. V praxi to funguje tak, že si agentura vytvoří casting call, tedy formulář, který nasdílí na své sociální sítě. Zájemci o roli, jejichž zprávy třídí robot, se objeví přímo v aplikaci. V ní najde agentura veškeré informace o vybraných talentech, může je spravovat a přehledně s nimi komunikovat. Pomocí dvou kliknutí si také může vyexportovat reporty se všemi zájemci nebo výplatní listinu. Své projekty může agentura rovněž sdílet se svými kolegy nebo přímo s klientem (produkcí, asistentem režie či režisérem). CRM systém ROLETIKu, tedy systém na řízení vztahů se zákazníky, je ušitý na míru filmovému a castingovému prostředí. 

Skrze platformu ROLETIK probíhá správa herecké databáze, komparzního rejstříku i samotná organizace castingu, zdroj: ROLETIK

ROLETIK & CzechInvest

„V momentě, kdy jsme si byli kvalitou a funkčností naší aplikace stoprocentně jistí, jsme se rozhodli celý projekt posunout kupředu. Potřebovali jsme zvýšit povědomí o naší značce a zlepšit její pozici na trhu. Na začátku roku 2020 jsme se proto přihlásili do programu CzechInvestu CzechStarter,“ říká Jan Roub, druhý ze zakladatelů ROLETIKu, a dodává: „Zajímaly nás odborné konzultace, především z oblasti financí, marketingu, PR a obchodu. V dalším kroku jsme se chtěli zaměřit na získání investice.“

Manželé Roubovi využili přes 160 hodin mentoringu, díky kterým se jim podařilo zvýšit tržní podíl ROLETIKu v Česku o 40 procent. S mentory řešili, jak argumentovat a úspěšně čelit mýtům týkajícím se přijetí jejich produktu. Potenciální zákazníci se často mylně domnívali, že ROLETIK patří mezi castingové platformy, které nabízejí filmovým produkcím své databáze osob a představují tak pro ně konkurenci.

V oblasti komunikace se zakladatelé zaměřili na definování potřeb a obav potenciálních klientů. S tím jim pomohli mentoři, se kterými vylepšovali mimo jiné způsob sdělení informací tak, aby byly co nejjasnější.Kromě úpravy webu společně vytvořili nové texty o produktu a promo video. Podařilo se jim také připravit prezentační materiály pro investory a obchodní pitch. Díky tomu rozšířili klientské portfolio například o agenturu Jam Casting. To jim pomohlo výrazně upevnit pozici jejich produktu na trhu a zvýšit šanci na úspěch u budoucího investora. Nově nabyté zkušenosti dovedly Barboru až do soutěže Women Startup Competition 2021, kde získala třetí místo.

Zástupci ROLETIKu se chtěli připravit i na vstup na zahraniční trhy. Společně s mentory si ověřili fungování byznys modelu a zúčastnili se networkingu na téma investování v USA. Setkali se se zástupci Severní Karolíny, Georgie a Virginie. „Tyto státy na východním pobřeží jsme si vybrali proto, že se zde často natáčí, a navíc jsme již byli ve spojení s producenty, kteří v této oblasti produkovali své filmové projekty,“ řekla Roubová. Zástupcům ROLETIKu se povedlo navázat v USA obchodní vazby s významnými produkčními společnostmi a potvrdili si, že vstup na zahraniční trhy dává smysl. V komunikaci nadále pokračují. Vedle Spojených států se ROLETIK chystá do Velké Británie, Francie a Německa.

„V momentě, kdy jsme si byli kvalitou a funkčností naší aplikace stoprocentně jistí, jsme se rozhodli celý projekt posunout kupředu. Potřebovali jsme zvýšit povědomí o naší značce a zlepšit její pozici na trhu.“ 

Jan Roub, spoluzakladatel ROLETIKu

Zdroj: CzechInvest

Total
7
Shares
Další články
Přečtěte si více

Google spustil stránku, která poradí majitelům napadených webů

Stát se obětí hackerského útoku může dnes v podstatě kdokoliv, výjimečné navíc není ani to, že se oběť o infiltrování své stránky nemusí zdaleka hned dozvědět. Oproti tomu Google při svém indexování podezřelé prvky často zachytí a může na ně upozornit nejen uživatele, ale i majitele stránek. Jako další pomoc pak Google včera pro majitele webů spustil speciální web věnovaný prevenci a nápravě hackerských útoků.