Rok s iPadem. Co na něm lidé dělají a proč ho každý podcenil?

Je to téměř rok, co byl představen iPad. Na tiskové konferenci 27. ledna 2010 byla odhalena novinka, která vyvolala velké diskuze. V začátcích téměř nikdo nevěřil, že by právě iPad již za rok mohl slavit takový úspěch, jaký slaví dnes. Časté názory, že tento tablet je zbytečnost, do které nebude chtít nikdo investovat, byly chybné. Čísla hovoří jasně. Podle prognózy společnosti Deloitte bude v roce 2011 překonán prodej klasických PC právě smarthphony a tablety.

15 milionů prodaných iPadů

Když včera Apple zveřejnil výsledky za poslední čtvrtletí minulého roku, nemohl o úspěchu iPadu nikdo pochybovat. Prodává se lépe než MacBooky, které vždy patřily k nejprodávanějším přístrojům od Applu, a dotahuje i zisky za prodej všech počítačů Mac vůbec. Za celý loňský rok se iPadů prodalo téměř 15 milonů a vydělaly 4,6 miliardy. To je třikrát více, než v dubnu průměrně odhadovali bloggeři, a dokonce pětkrát více, než průměrně odhadovali odborníci z Wall Street.

Posuďte sami žebříček předpovědí, který sestavilo Asymco. Jen zopakujeme, že hledané číslo bylo 14,8 milionu.

Brian Marshall, Broadpoint AmTech – 7,0
David Bailey, Goldman Sachs – 6,2
Kathryn Huberty, Morgan Stanley – 6,0
Shaw Wu, Kauffman Bros. – 5,0
Mike Abramsky, RBC Capital Markets – 5,0
Gene Munster, Piper Jaffray – 3,5
Ben Reitzes, Barclays Capital – 2,9
Keith Bachman, BMO Capital – 2,5
Jeff Fidacaro, Susquehanna – 2,1
Chris Whitmore, Deutsche Bank – 2,0
Scott Craig, Merrill Lynch – 1,2
Peter Misek, Canaccord Adams – 1,2
Doug Reid, Thomas Weisel – 1,1
Yair Reiner, Oppenheimer – 1,1

K čemu doopravdy slouží iPady

Proč je iPad tak oblíbený a co na něm uživatelé dělají nejraději? Kromě klasického surfování a posílání e-mailů lidé nejčastěji používají iPad k zábavě a k získávání informací. Žebříčky aplikací vede poslouchání hudby, hraní jednoduchých her a čtení elektronických knih. Naopak oblíbené není vytváření dokumentů ani hraní složitých her, které zatěžují procesor. Uživatelé iPadu také nevytvářejí videa a nenahrávají písničky.

Zajímavou výpověď přinášejí v tomto ohledu žebříčky nejstahovanějších aplikací, které mluví o zájmech uživatelů velmi jasně.

Aplikace zdarma:
Pandora (přehrávání hudby)
Google Mobile (hlasové vyhledávání)
Movies By Flixster (informace o filmech)
Google Earth (3D mapy)
Yelp (online recenze)
Fandango Movies (informace o filmech)
Remote (nástroj pro ovládání Apple TV a iTunes)
iBooks (e-reader)
Bible (čtení)
Solitaire (hra)

Placené aplikace:
SoundHound (identifikace skladeb)
StickWars (hra)
FlightTrack (informace o letech)
Backbreaker Football (hra)
Calorie Tracker (dietní pomocník)
Blocks Classic (hra)
iFart Mobile (ehm…)
GoodReader for iPad (čtečka PDF)
CroMag Rally (hra)
Ambiance (zvuky do pozadí)

Čeká iPad úspěch i u nás?

Úspěch iPadu zjevně nikdo neodhladl, je tedy jisté, že ho ani v budoucnu nesmíme podceňovat. V České republice zatím tablety nejsou tolik oblíbené jako třeba v USA, je však pravděpodobné, že se jejich obliba rozšíří i u nás. Apple zde uspěl i se svým iPhonem, který dnes vlastní velké procento manažerů, je tedy možné, že i iPad během krátké doby uspěje na našem trhu. Mohly by k tomu přispět i velké korporace, neboť z žebříčku Fortune 100 nyní údajně tablet od Applu testuje plných 80 (iPhone jen o osm víc).

Tablety přináší spoustu možností a narozdíl od klasických PC je pravděpodobné, že jejich obliba v následujících letech poroste. Nyní se dokonce chystá necenzurovaná verze časopisu Playboy pro iPad, čímž by mohlo padnout i jedno velké tabu Steva Jobse.

Via BI, Mashable, TC