Reklamy na YouTube generují téměř stejný příjem jako celý Netflix

Konzumace online videí ve velkém povýšila platformy jako YouTube na úroveň, která z hlediska výše obratu téměř odpovídá Netflixu.

Údaje předložené společností Finbold naznačují, že příjmy za reklamu na YouTube za první čtvrtletí 2021 činí 6,01 miliardy dolarů, což představuje procentní rozdíl 17,4 % oproti 7,16 miliardám dolarů celého Netflixu. Záměr YouTube překonat Netflix byl dost akcentován během posledního čtvrtletí roku 2020, kdy video-platforma Googlu vykázala příjmy z reklamy ve výši 6,88 miliardy dolarů, což mírně překonalo 6,64 miliardy dolarů, které generoval Netflix.

Příjmy Netflixu jsou od 1. čtvrtletí 2019 na vzestupné trajektorii a do 1. čtvrtletí 2021 vzrostly o 58,4 %. Ve stejném období příjmy z reklamy na YouTube navzdory výkyvům vzrostly o 98,34 %.

Proč příjmy z reklam na YouTube letí nahoru?

YouTube i Netflix těží z aktuální celosvětové krize. YouTube ale přitáhl více uživatelů, protože je z velké části zdarma s rozmanitou nabídkou obsahu. Během krize, kdy mnoho lidí přišlo o práci, nabízel YouTube navíc příležitost vydělat, což vyústilo v příliv tvůrců obsahu.

S přibývajícím počtem tvůrců na YouTube roste i konkurence. Kvalita přímo ovlivňuje sledovanost na platformě. Trvalá sledovanost umožnila YouTube nabídnout inzerentům efektivní nástroj, jak oslovit širší publikum.

Klíčové je poznamenat, že YouTube i Netflix mají odlišné obchodní modely. Příjmy Netflixu pocházejí především od předplatitelů. YouTube spoléhá zejména na reklamu. Zdroje obsahu pro obě služby se navíc liší tím, že Netflix nakupuje materiál přímo, zatímco YouTube sdílí značnou část svých příjmů z reklam s tvůrci.

Růstu příjmů z reklamy na YouTube napomohl také rostoucí počet předplatitelů, kteří se odklánějí od tradiční televize. Googlu se podařilo využít této sledovanosti tím, že zavedl i formát reklamy TrueView, kdy povaha inzerátu pomáhá vyvolat konkrétní akci. Společnost se navíc stále snaží prodávat více reklam prostřednictvím televizí připojených na YouTube a investuje do Chromecastu a YouTube TV.

Příjmy z reklamy na YouTube, o kterých se bavíme, nezahrnují peníze vydělané na předplatném. Předplatné na prémiové verze YouTube stojí méně než předplatné Netflixu, takže pokud se vezmou v úvahu všechny příjmy, je vysoká pravděpodobnost, že produkt od Googlu je ziskovější než Netflix.

Příjmy z reklamy na YouTube by mohly překonat Netflix do konce roku 2021

Pokud si YouTube udrží své příjmy z reklamy, mohl by do konce roku překonat Netflix. YouTube navíc pomáhá skutečnost, že neexistuje žádná konkurence, která by jej zbavila jeho postavení na trhu. Platforma také rozšiřuje některé své služby jako YouTube TV a YouTube Music do zbytku světa, což je perfektní půda pro další růst a udržení výnosné pozice.

Zato postavení Netflixu jako dominantní streamovací služby je na některých trzích ohroženo konkurenty, jako jsou Amazon Prime a Disney+.

Zdroj: Finbold.com

Total
9
Shares
Další články