První slevový server na auta je tu: Automotomat.cz

„Hlavní myšlenkou Automotomatu je nabízet nové vozy, které jsou již vyrobeny a jejich předání je tedy otázkou několika hodin, popřípadě dní. A to vše za internetové ceny, které uživatele jistě potěší,“ uvádí Marek Nebesář, jednatel společnosti Nebenet, která s projektem přišla.

Server se bude zaměřovat především na nejprodávanější značky u nás a značky, které vykazují vysoký růst prodejů v posledních letech. Zákazníci se tak mohou těšit na automobily značek Škoda, Volkswagen, Ford, Seat, Hyundai nebo Citroën, z luxusnějších pak Audi či BMW a v motorkách značku Yamaha, Suzuki a KTM. Doplňkem je možnost výběru povinného ručení a do budoucna je v plánu kompletní informační servis k zakoupenému vozidlu i rozšíření záběru na trh s karavany nebo přívěsy.

„Věříme, že český trh dokáže jedno auto denně touto cestou vstřebat. V roce 2010 se u nás prodalo 170 tisíc vozidel a prodat jedno auto denně tak znamená ovládnout 0,2 % trhu. V letošním roce bude provoz spíše testovací, budeme k nám muset zákazníkům ukázat cestu a navyknout je na nákup drahých položek na slevových serverech. Proto budeme považovat za úspěch 50 prodaných automobilů, tedy úspěšnou nabídku každý druhý den. Při jednáních s prodejci jsme se často setkávali i s otázkou, proč jen jeden vůz. Vyšší zájem prodejců jsme do budoucna schopni řešit rozdělením prodejních kanálů na automobily a motocykly a/nebo regionálním cílením,“ konstatuje Nebesář.

Každý den představí server novou nabídku, každé vozidlo je pak vystaveno po dobu jednoho týdne, kdy se s ním mohou zákazníci seznámit, dojít se na něj podívat do autosalonu v místě svého bydliště nebo absolvovat zkušební jízdu. Sedmý den může zájemce v případě zájmu vyplnit objednávku. Následně je domluven způsob platby (všechny varianty podporované dealerem) a proběhne zaplacení zálohy.

„Ne všichni dealeři mají nízké marže a ne na všechny modely svých automobilů. Vzhledem k tomu, že naše náklady na prodej automobilu jsou nízké, bereme si ve výsledku méně než jiní partneři a přitom nabízíme větší šanci prodeje konkrétního vozu. Sleva pak vzniká především díky skutečnosti, že prodáváme skladové, již vyrobené vozy v dané výbavě a konfiguraci, pro které ovšem dealer ve své spádové oblasti nenajde odbyt. Místo toho, aby mu auto zabíralo místo v showroomu nebo na skladě a musel za něj ještě platit úroky, je pro něj lepší jej se slevou prodat,“ popisuje Nebesář.

Pokud český trh projekt přijme, je v plánu expanze především na sousední trhy už s počátkem příštího roku. Ta by zahrnovala Slovensko, Polsko, Rakousko i Německo – zejména na Slovensku již působí řada současných partnerů serveru. Projekt vymyslela a provozuje internetová agentura NebeNet a podle Nebesáře se inspirací stala první nabídka Seznam Tip na jaře letošního roku. Technickou a marketingovou podporu pak zajišťuje společnost Treo Media.